Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax geek meet!!

Produkter
(logga in för att koppla)

roxy

Medlem
det senaste geek meet i gbg, var ju i höstas nån gång.
Nu äntligen har jag lyckats lägga upp lite bilder från då!
Tyvärr så kan jag inte vara med nån mer gång, eftersom jag flyttar utomlands för att plugga, nu om två veckor! Men jag hoppas att ni fortsätter med geek meet!!!!
 

Bilagor

  • m 491 - Kopia.jpg
    m 491 - Kopia.jpg
    21 KB · Visningar: 496
  • m 492 - Kopia.jpg
    m 492 - Kopia.jpg
    22 KB · Visningar: 499
  • m 495 - Kopia.jpg
    m 495 - Kopia.jpg
    28 KB · Visningar: 494
Såvida det inte är någon gammal raritet så torde det vara 10-17. Blev väldigt populär när jag hade med mig den på geekmeet sthlm. Kul objektiv, men funkar ju bara ibland. Fotade ett helt företagsevent med det en gång när jag precis köpt det. Blev bra bilder, men lite tjatigt efter ett tag. På 17mm är det dock inte lika extremt och nästan användbart som vanlig vidvinkel.
 
Tusan också! Jag hade ju glömt bort att du skulle flytta Mitsy. Vi skulle ju försöka fixa nåt innan dess... Antar att du har alldeles för mycket att göra med flytten för att hinna med nån liten träff innan dess.

Stämmer bra att det är 10-17 fisheye... Hade med det på vår senaste lilla träff (jag är den skäggige till vänster). Ett mycket roligt objektiv som faktiskt är mycket mer användbart än jag först trodde när jag skaffade det.
 
Jag hade också glömt att du skulle flytta (förträngt??)...

10-17 är grymt rolig, hade det inte blivit en 50-135:a så ...
Tror att vi lekte med slow-sync på sista bilden för att få Misty i rätt färg med blixt...

Jag är lätt på en träff nästa vecka om nån har tid, är ledig mån-ons.

Det är för övrigt jag som är den som inte är skäggig av herrarna ;)
 
Ja, men en träff nästa vecka kan jag klämma in om flera kan?? Hade vart jättekul!!
Jag kan både mån och tis kväll!
 
Ja! Då låter det som om måndag eller tisdag nästa vecka skulle passa (4-5 januari), och jag slår ett slag för måndag. Själv kan jag från 17-tiden.

Det var ju trevligt sist, trots den lilla skaran, men några fler kanske vi kan dra ihop, eller?
 
Senast ändrad:
Måndag 18.00 på Evas låter bra, men av aktiviteten i tråden verkar det som allt annat pentaxfolk i göteborg är på skidsemester... :)
 
Mina kära pentaxvänner!
Måste avstå idag, har dragit på mig en jätteförkylning... =(
Hade vart så himla kul ikväll men jag måste bli frisk med tanke på att jag åker nästa vecka.

Hoppas ni får en nice kväll!
kramis
 
Tyvärr så jobbar man, men ska se om man kan komma förbi om jag inte har en körning. Ska visa en gammal goding som nyss blivit inhandlat:)
 
Det blev bara Johan och jag. Vi satt och snackade lite panorama-fotografering över en kopp.

Pentax K20D + SMC-FA 35/2.0 - f/2.8 1/60 ISO6400 B&W
 

Bilagor

  • IMG15896_scale_then_sharpen.jpg
    IMG15896_scale_then_sharpen.jpg
    14.7 KB · Visningar: 69
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.