Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Geek Meet - Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Didgeridoohan

Aktiv medlem
I en annan tråd uttrycktes en önskan om ett eventuellt Geek Meet i Göteborg. Jag öppnar här en tråd för detta och släpper härmed ordet fritt vad gäller plats och tid.

Första frågan är väl om det skall vara på en veckodag eller helg? Evas Paley har tidigare använts som plats. Är detta fortfarande ett bra val?
 
I en annan tråd uttrycktes en önskan om ett eventuellt Geek Meet i Göteborg. Jag öppnar här en tråd för detta och släpper härmed ordet fritt vad gäller plats och tid.

Första frågan är väl om det skall vara på en veckodag eller helg? Evas Paley har tidigare använts som plats. Är detta fortfarande ett bra val?

Om ni har idéer och orkar, föreslå gärna en helg när det händer nåt kul att fota i götet. Såvida jag får några med mig kan jag tänka mig att tuffa tåget ner för lite miljöombyte, och det borde ju finnas många Pentaxianer som inte bor lika långt från Göteborg som jag. Typ kl 11-17. Kan ju inte garantera att några fler orkar åka, och jag åker inte själv, det blir trist.
 
Ja, jag är ju en riktig glad amatör och nybliven pentax-ägare som behöver träffa några som kan lära mej lite om allt...och gärna lite till...
Bor i Varberg så jag kommer gärna, kan nog infinna mej vid 12-13 tiden beroende på jobbet och det gäller vardag som helgdag.
 
Fräckt att det finns Pentax geekar. Min första spegelreflexkameraupplevelse var lån av kompisens Pentax KX. Hoppas att ni får ihop ett möte.
 
Kul initiativ, bor i Stockholm, så om det passar med någon jobbresa till Götet så är jag på, men jag gissar att ni planerar att köra detta en helg.

Hoppas ni får en kul dag
 
Wow! Det vore ju jätteroligt om det kunde komma Pentax Geeks från nån annanstans än Göteborg. Låter som en helg vore bra och kanske en helg i början på december för att ge alla lite tid att planera...

Har inte nån koll på något passande evenemang, men nu på fredag tänder man juleljusen här i stan. Hela centrala Göteborg blir ett virrvarr av färger. Ganska läcker faktiskt... Har man dessutom lite tur och får snö kan det bli riktigt fint.
 
Har inte nån koll på något passande evenemang, men nu på fredag tänder man juleljusen här i stan. Hela centrala Göteborg blir ett virrvarr av färger. Ganska läcker faktiskt... Har man dessutom lite tur och får snö kan det bli riktigt fint.

Bäde Botaniska och Liseberg är väl ok att besöka.
Sen är det väl julmarknad både i Haga och i Kronhuset under nov-dec
 
YES!!!
Jag kan tänka mig både en kväll på Evas Paley eller en foto-helg (en av dagarna).

Skall kolla i kalendern och se var det finns hål.
 
Som det ser ut nu så kan jag helgen 4/5 doch ej söndag kväll.

Jag skulle även kunna tänka mig en kvällsträff på Evas Paleys nu på torsdag den 18:e ;)
 
Jadu Peter, den 18:e föll ju igenom (jag kunde inte alls, men det kunde jag ju kanske sagt lite tidigare). Intresset för en "Sverige-träff" svalnade också, verkar det som.

En gbg-träff inom en nära framtid vore dock inte helt fel. Jag kan i stort sett vilken vardag som helst kl. 17 och framåt inom de närmaste veckorna. Nån som är på?
 
Jag är alltid på ;)

Är dock bokad en del, ons/tor denna veckan och är dessutom i STO på kurs hela nästa vecka.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.