Edvard Majoros
Medlem
När tror man att Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3 kommer till Sverige/EU? Skulle vilja ha den som förstaobjektiv till K10d´an.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Edvard Majoros skrev:
När tror man att Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3 kommer till Sverige/EU? Skulle vilja ha den som förstaobjektiv till K10d´an.
Edvard Majoros skrev:
Känns som Pentax glugg är en klon eller nåt från Tamron AF 18-250mm 3.5-6.3 Di II LD IF ? Hursomhelst om Pentax inte har kommit blir det nog denna.
lunma skrev:
Pentax Lens roadmap och Pentax USA anger slutet på oktober, men vem vet? Är suget lika stort som efter 16-50 och 50-135 kommer marknaden att bli dammsugen direkt. Pentax har ju lite problem med att få fram objektiv i tillräcklig mängd.
bramhult skrev:
Hej Roland och tack för utredningen, vilket resulterar i att jag inte köper detta objektiv.
Då köper jag ett 40 mm-objektiv för lite bättre vidvinkel ("turistfotografering") och avvaktar med teleobjektivet.
Mvh
Göran
lunma skrev:
Jag har sett uppgifter på att alla 16-50/50-135 som kommer till USA till och med december kommer att vara förhandsbokade...
/Mats
Mortella skrev:
Sett 16-50 "in stock" på B&H:s hemsida sedan början på förraveckan, lade en bestälning onsdag denna veckan, fick det på fredag. Så gissar på att alla objektiv inte är förhansbokade, samma sak med 50-135, sen är "in stock" senast jag kollade.