Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax cashback?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gimbal

Aktiv medlem
Jag har i andra forum (dpreview , pentaxforums) sett att i Europa, där har Pentax ett cashback erbjudande om man köper en k-5 mellan 4-november och 15 januari.
Någon som vet något om det, får vi också vara med i Europa?

Har också sett detta på nämnda forum, men har även där någonstans sett att de nordiska länderna inte kommer få vara med i denna kampanj. Om detta är fakta eller ej lämnar jag osagt...

Jag ställde frågan till CyberPhoto:

"Hej.
Det går rykten på olika forum om en pentax cashbackkampanj 4/11-15/1. Kan ni bekräfta
eller dementera detta?"

Och fick till svar:

"Hej!

JAg kollade med den svenska generalagenten för Pentax och dom kände inte till några sådana planer, inte i Sverie iaf. Panasonic däremot som dom också har i sitt sortiment påbörjade en kampanj nu i dagarna men inte Pentax.
Med vänliga hälsningar

Finbar Luthman

CyberPhoto AB"

Börjar närma mig slå-till-dags på en k5a så lite rabatt hade inte varit fel, men det snöt sig alltså.

Varning för strul.

Jag har i andra forum (dpreview , pentaxforums) sett att i Europa, där har Pentax ett cashback erbjudande om man köper en k-5 mellan 4-november och 15 januari.
Någon som vet något om det, får vi också vara med i Europa?

Vad trevligt det låter men jag har fortfarande en otrevlig bismak av deras K-7 cashback, så räkna med strul och lång tid innan cashen är på kontot. Dom allra flesta fick nog tillbaka på cashbacken och jag måste säga att Focusnordic får högsta betyg hur dom handskades med problemen, helt oklanderligt men det dröjde nästan 4 månader innan jag fick cashen från Pentax Europa, sen var det ju en hel del kontakt som krävdes och jag hade hellre lagt min energi på något annat.

Gör som Canon istället, bjud på en blixt eller ett batterigrepp som du kan hämta ut direkt, då hade jag blivit mer lockad att uppgradera mig.

£120 (€150) Cashback on PENTAX K-5 with any PENTAX lens
£80 (€100) Cashback on PENTAX K-5 Body Only
£70 (€80) Cashback on PENTAX K-r with any PENTAX lens

Nån som enkelt vill förklara va denna cashback går ut på?

Du skickar in kvitto samt en anmälningsblankett där du fyller i alla uppgifter om köpet samt dina bankuppgifter mm. Sen efter ett tag får du en slant insatt på ditt bankkonto, om villkoren uppfylls! Vilka villkor som gäller framgår av aktuellt erbjudande (om det blir något i sverige).

Kort och gott ett omständig sätt att få rabatt på.

Fikkser visar här ovanför hur mycket pengar det gäller i england den här gången.

//Lars

Sista rovan satt

That's it folks. Idag droppade jag detta mail i Pentax Europe (France) in-box. Väljer man Frankrike som land för huvudkontor i Europa kan det bara gå på ett sätt. Kul så länge det varade. Ser fram emot ett liv som Nikonian.

/ Rataskanken

"I've been a Pentaxian since 1975 when I bought my first MX. In my collection, I have about 20 cameras (all the "real" silver models and most of the digital SLR's, including the rare ist-DS2) plus 40+ original SMC Pentax lenses, manual and autofocus, including many of the A*, AL, and ED series. I have been waiting for a full frame SLR from Pentax since 2000, when the MZ-D prototype <http://www.bdimitrov.de/kmp/bodies/prototypes/MZ-D.html> was presented, but in vain, and have for some while seriously been considering trading in all my Pentax stuff and swap to Nikon instead. I am therefore just waiting for the successor of Nikon D700, and my era as a ”high fidelity Pentax user” will be history.

What finally tripped this decision, is the Europe-wide cashback campaign for the K-5, which is not extended to the Nordic countries. I was in contact with your general agent in Sweden, and they told me that they participated in last year's cashback campaign, but that this was so exceptionally bad organized by Pentax Europe in France, that they decided never to participate in a Pentax cashback campaign again. If this is how you choose to treat your LOOOONG time customers, I feel happy with my decision, and will start entering all my Pentax stuff on eBay over Christmas. Yet, this is really a sad moment, because those of us who have stayed with Pentax know the extraordinary quality of the products, in particular the ability to turn out professional features in miniature format. But this time I am afraid you have planted your last potato. Cheers!"

Cashback bara per land?

Konstaterar att det på den tyska sajten finns regler om att man måste bo i Tyskland (eller CH, A, Lichtenstein), måste ha köpt varan där och ha ett bankkonto i D, A el CH för att få delta, medan det i B- och NL- sajterna inte nämns sådana villkor. Så kanske det är värt ett försök att köpa på en NL-sajt och skicka in Cashback-ansökan dit? Och numera kostar det ju inte heller något att lägga in pengar mellan EU-länder.

Ingen som hört något nytt i denna fråga?

Ska försöka komma ihåg det själv när jag pratar med min handlare imorgon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar