ANNONS
Annons

Peleng 8mm på D200/D2H

Produkter
(logga in för att koppla)

Orky

Aktiv medlem
Jag har en enkel fråga, suktar lite efter ett Peleng 8mm fisheye men läste att det har problem i att det slår i spegeln på vissa kameror. Kan någon bekräfta om så är fallet med Nikon D200/D2H? Tacksam för snabbt svar.

Jag har kombinationen D200 och Peleng.
Dom fungerar perfekt ihop.

Men jag upplever Peleng som lite svårjobbad ibland, särskillt om man använder den ihop med blixt.

Lycka till!!!

Kanon, tackar så mycket för svaret. Hittade via Google en sida som sa att den funkade perfelt på D2H och nu ditt svar med D200an. Så nu är en Peleng inköpt :) Blir låååång väntan nu tills den kommer.

Grattis! Det är ett kul objektiv och förvånansvärt bra för så lite pengar tycker jag. Jag skaffade mitt för ett år sedan och använder det mest för 360x180 panoramor och effektbilder.

Funderar också på att köpa ett Peleng 8mm, men har också läst att spegeln slå i objektivet på vissa kameror, någon som vet om det är så med Nikon D50?

de säljer Peleng på www.rugift.com med, MYCKET trevlig affär där de ringer upp en och kollar om alla uppgifter stämmer och man får ett jättefint paket inslaget i papp och snören.

Rekommenderas varmt .. korta leveranstider med!

(Köpte mitt Zenitar 16mm därifrån)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar