Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Passar Canon EF 50mm f/1,8 till 5D Mark II?
- Trådstartare Ssabina
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Alla Canonobjektiv som heter EF passar på 5D Mark II.
De som inte passar är de som heter EF-S. Du har kanske inga sådana, men de passar på en 400D, så det kan ju hända.
De som inte passar är de som heter EF-S. Du har kanske inga sådana, men de passar på en 400D, så det kan ju hända.
spotmatic
Aktiv medlem
Jag ar pa vag att kopa en Canon 5D Mark II, men vill inte kopa hela kitet eftersom att det ar billigare att kopa bara huset. Jag har sedan tidigare en del objektiv som passar till min Canon EOS 400D och undrar nu om min EF 50mm lins passar till en 5D?
Pasar utmärkt. 'Alla EF objektiv passar. Men inte EF-S objektiven.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Finns det verkligen INGET annat ställe i världen där man kan få info om sådant här?
Har Google slutat fungera?
Vi gör ett försök....
Jag googlar frasen "Canon 5D ef 50mm"
Den här träffen fick jag som nummer 3 på min sökning, mycket bra svar där och man får till och med se exempelbilder.
http://www.google.se/url?sa=t&sourc...obnXBg&usg=AFQjCNFKGV4BWv6dBFxROrWp5X9YU15n9Q
Och se här... Till och med videoresultat.
http://video.google.se/videosearch?...esult_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCkQqwQwAw
Vi gör ett försök....
Jag googlar frasen "Canon 5D ef 50mm"
Den här träffen fick jag som nummer 3 på min sökning, mycket bra svar där och man får till och med se exempelbilder.
http://www.google.se/url?sa=t&sourc...obnXBg&usg=AFQjCNFKGV4BWv6dBFxROrWp5X9YU15n9Q
Och se här... Till och med videoresultat.
http://video.google.se/videosearch?...esult_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCkQqwQwAw
AFJ
Aktiv medlem
Finns det verkligen INGET annat ställe i världen där man kan få info om sådant här?
Med det resonemanget så kan vi väl lika gärna lägga ner fotosidan.
Det kan nog finnas många skäl att man hellre vänder sig till "kompisarna" på fotosidan än söker svaret ute i den stora världen. Språket kan vara ett.
Trådskaparen hade ju redan fått svar och om du stör dig på att frågor upprepas - ja då är du nog helt enkelt på fel plats!
Mvh
Anders
Calle W
Ny medlem
Anders S Eriksson
Låt folk ställa sina frågor om foto eftersom det är ett forum för frågor m.m!
Är du en sån där "fräck" pretto nörd som är tvungen att klanka ner på "vanligt" folk som har lite frågor? med tanke på att du är fotostuderande,fotar med leksakskameror och skriver att du inte är fotointresserad på din profil.... missförstått "geni" eller bara en mupp? Har träffat allt för många såna...
Calle
Är du en sån där "fräck" pretto nörd som är tvungen att klanka ner på "vanligt" folk som har lite frågor? med tanke på att du är fotostuderande,fotar med leksakskameror och skriver att du inte är fotointresserad på din profil.... missförstått "geni" eller bara en mupp? Har träffat allt för många såna...
Calle
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
fast iofs, en person som överväger en 5d och inte vet om EF 50mm funkar kanske ska utvecklas lite med sin nuvarande utrustning innan hon ger sig på en ny kamera. Men visst får man fråga.
AFJ
Aktiv medlem
fast iofs, en person som överväger en 5d och inte vet om EF 50mm funkar kanske ska utvecklas lite med sin nuvarande utrustning innan hon ger sig på en ny kamera. Men visst får man fråga.
Teknikkunskap och behov hänger väl inte nödvändigtvis ihop? Kanske är trådskaparen en person med väl utvecklat bildsinne och en hejare på att fota med behov av hög upplösning och höga ISO-tal. Hon kanske tillbringar dagarna med att fota, studera konsthistoria och hänga med polarna istället för att läsa produktspecar på nätet.
Räkan1
Avslutat medlemskap
Han/han kanske har stålar och fastnade för denna kamera, så han köper en bra direkt och lär sig fotografera. Han kanske inte har lust att köpa x antal enklare kameror först. Så förbannat många smart huvuden på denna sida just nu. Jag har en ny Canon och är helt ny med Canon. Jag har alltid kört me Olympus tidigare och jag måste säga att det va mycket trevligare tongångar på den delen av forumet. Här vågar man ju knappt fråga något. Men det är väl den SVENSKA AVUNDSJUKAN som gör det, att vissa har råd med en Mark XX och vissa med D xx. Själv har jag köpt en 5d Mark II och är super nöjd med den. Själv valde jag Canon pga bla ISO förmågan.
apersson850
Aktiv medlem
Se det första svaret (andra inlägget) i den här tråden. Tycker du det var otrevligt, eller? Frågeställaren behövde inte läsa längre heller.
Zaphi
Aktiv medlem
Jag ar pa vag att kopa en Canon 5D Mark II, men vill inte kopa hela kitet eftersom att det ar billigare att kopa bara huset. Jag har sedan tidigare en del objektiv som passar till min Canon EOS 400D och undrar nu om min EF 50mm lins passar till en 5D?
Canonoptik som heter EF-S, FD, New FD, FL, R och S fungerar inte på en Canon EOS 5D m2.
De enda som fungerar är de som heter "EF" och inget annat.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Anders S Eriksson
Calle
Jag heter ANDRÈAS ffs!!!
Hur svårt är det att läsa ett så vanligt namn??
Har träffat allt för många analfabeter...
Men jag ska svara på dina frågor.
Jag är precis allt det du vill att jag ska vara.
Tycker du att jag är pretto nörd (skoj med nya ordkombinationer) så kan jag vara det.
Jag måste säga att folk som är "frilansfotografer" bara för att de fotat sin bästa kompis bröllop och fått betalt för det irriterar mig. Massor med folk har ett underbart bildsinne, men varför måste man ställa frågor om så grundläggande frågor utan att googla?
Eller för den delen läsa manualer?
Jag kallar mig fotostuderande för att jag anser att man aldrig blir fullärd utan man får tillbringa hela livet med att lära sig nya saker.
Vill du att jag ska förklara mer?
jelu1661
Aktiv medlem
Jag heter ANDRÈAS ffs!!!
Hur svårt är det att läsa ett så vanligt namn??
Har träffat allt för många analfabeter...
Om vi antar att versaler är oviktigt så anger du här ovan att du heter Andrèas, men enligt din profil heter du Andréas och vidare är en delsträng av ditt användarnamn Andreas. Det är väl inte konstigt att det inte är lätt att veta hur du vill ha det
Varför så arg?
Walle
Aktiv medlem
Om vi antar att versaler är oviktigt så anger du här ovan att du heter Andrèas, men enligt din profil heter du Andréas och vidare är en delsträng av ditt användarnamn Andreas. Det är väl inte konstigt att det inte är lätt att veta hur du vill ha det
Hur man än vänder på det är det svårt att få det till "Anders" dock Visserligen kommer namnet "Anders" från samma härled som "Andreas", men det är ju inte samma namn Sen får man väl ha lite överséende att alla inte kan skilja mellan akut accent och grav accent, det är inte ens lätt för en dyslektiker som mig
apersson850
Aktiv medlem
Blanda inte in mig i det här!