Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

partybilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Partybilder är väl en konst i sig. Lite alkohol och ett gott humör brukar ibland resultera i en mängd väldigt intressanta bilder.

Har ni kanske några egna partybilder, som inte direkt platsar på fotosidan, men som är intressanta att se?

Jag bidrar med mina -> http://fest.alainn.net/

Eloge till de som hittar mig på bilderna och kan peka ut det. ;)

plåtar gärna fest men det blir inte så mycket sånt när man har småbarn.
den senaste festen jag plåtade var ett 30årspartaj.
är rätt mycket barnkalas i början dock.
(och ja, jag batchade alldeles för mycket NI... ser hemskt ut)

http://www.estethia.com/mia_30fest/

Estethia skrev:
plåtar gärna fest men det blir inte så mycket sånt när man har småbarn.
den senaste festen jag plåtade var ett 30årspartaj.
är rätt mycket barnkalas i början dock.
(och ja, jag batchade alldeles för mycket NI... ser hemskt ut)

http://www.estethia.com/mia_30fest/

Så det finns ett liv när man blivit 30? ;)

Förresten, en helt absurd sak, med tanke på dig Christel, jag drömde inatt om att jag var på en nattklubb och du var vimmelfotograf där. Weird?

Senast ändrad:
popboydeluxe skrev:
Så det finns ett liv när man blivit 30? ;)

Förresten, en helt absurd sak, med tanke på dig Christel, jag drömde inatt om att jag var på en nattklubb och du var vimmelfotograf där. Weird?

livet börjar vid trettio. ;o)

haha, ja det var wierd. men nästa gång du drömmer det så fråga vem som anställde mig... ;o)

Livet är en fest!

Jag försöker att fota vid alla festliga tillställningar med polare. Det brukar uppskattas en hel del... I alla fall oftast, hm!

Kolla in www.ligga.nu

Bilagor

• l.jpg
    l.jpg
    7 KB · Visningar: 1,208
Fantastiska bilder Christel!
Vad är dina knep för att då så härliga bilder utan blixt med befintligt ljus. Vad hamnar du i slutartid när du exempelvis plåtade på 30-årsfesten?

Hur lyckas du få människorna så skarpa? ISO-tal?

Eller det kanske är så att dom riktigt poserade för dig. =) Klädmässigt så såg alla ut att vara modeller.

Christel:

Vilken programvara har du använt för att skapa webbgalleriet i din länk ovan? Eller har du knackat koden själv?

Senast ändrad:
Re: Christel:

Zepofan skrev:
Vilken programvara har du använt för att skapa webbgalleriet i din länk ovan? Eller har du knackat koden själv?

Hmmm...glöm det Christel. Jag hittade det du använt. Fanns ju mitt framför näsan på mig i Photoshop CS.

Lionheart skrev:
Fantastiska bilder Christel!
Vad är dina knep för att då så härliga bilder utan blixt med befintligt ljus. Vad hamnar du i slutartid när du exempelvis plåtade på 30-årsfesten?
Hur lyckas du få människorna så skarpa? ISO-tal?
Eller det kanske är så att dom riktigt poserade för dig. =) Klädmässigt så såg alla ut att vara modeller.
tack så mycket! :eek:D
många bilder är tagna med befintligt ljus och på hög iso (använder Neat Image för att dra ner bruset, men på just dom här bilderna så tog jag i alldeles för mycket :eek:/ ).
men jag har även använt indirekt blixt och låg iso.
alla bilderna från o med 087 är tagna med indirekt blixt och rätt långa slutartider (med mig skuttandes för att få häftiga ljuseffekter från lampor o dyl. i bakgrunden)... nånstans runt 1/6 sek. och inställt så miljöljuset är något underexponerat.
blixten fryser huvudmotivet medans omgivningen får rörelseoskärpa.

nästan alla var modeller och skådisar faktiskt, så dom vet hur man klär och för sig. :eek:)

Zepofan skrev:
jag har använt photoshop CS egna automatiska fotogalleri, med dom begränsningar som finns.
det är rätt skönt att låta ps snickra ihop alltihop åt en automatiskt. jag går å tar en cola under tiden. ;o)

edit: nämen.. så hittade du det själv medans jag skrev.. ;o)

popboydeluxe skrev:
Partybilder är väl en konst i sig. Lite alkohol och ett gott humör brukar ibland resultera i en mängd väldigt intressanta bilder.

Har ni kanske några egna partybilder, som inte direkt platsar på fotosidan, men som är intressanta att se?

Jag bidrar med mina -> http://fest.alainn.net/

Eloge till de som hittar mig på bilderna och kan peka ut det. ;)

Gillar upplägget på sidan, snyggt!

Kodar du upp den för hand, eller had du nått script/program som gör det?

/Jocce

Re: Re: partybilder?

Jocce skrev:
Gillar upplägget på sidan, snyggt!

Kodar du upp den för hand, eller had du nått script/program som gör det?

/Jocce

Beror ju på vad man menar koda för hand eller använda ett program.
Programmet jag använder är Dreamweaver MX.

Jag använder mig av layers och de ritar jag ut på ytan och sedan skriver jag kod när jag ska lägga in länkarna t ex.

Har ett bidrag från en födelsedagsfest:
http://www.saar.se/partybild.jpg

Bilden var en av de första jag tog med den kameran (Olympus C-750). Kameran var inställd på fullt autoläge och bestämde sig för att det var ljust nog att inte utlösa blixten. Det resulterade i en slutartid på 1/15 sekund vilket gjorde att den vackra flickan* i förgrunden blev skarp medan ljusen och de livliga personerna i bakgrunden fick rörelseoskärpa.

* (ja, en medveten hänvisning till tråden för folk som tycker det är fel att ge kommentarer till bilders motiv när de yttrar sig som komplimanger till kvinnor).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar