Annons

Paraply?

Produkter
(logga in för att koppla)
hejsan, jag är lite intresserad av å köpa ett paraply som man har framför blixten, :), men egentligen vet jag inte om det är nått att ha eller om det bara är skräp? tycker det verkar som en rolig grej att ha. blire något speciellt ljus? jag fjärrar en vanlig extern canon blixt, funkar det lika bra eller är det studioblixtar som gäller för att det ska kunna bli nått av det hela? :)
tacksam för svar!
/alexander

jag använder paraplyer till mina 430Ex blixtar. har ett halvtransparent som man skjuter blixten genom och ett silvrigt som man studsar ljuset i. använder mest den halvtransparenta. ger en större ljuskälla som ger mindre, mjukare skuggor och allmänt trevligare belysning. kolla mina modell- och produkt bilder, i en del står det i bildtexten vad jag använder för utrustning och hur jag använder den...

jag använder mig av Elinchrom paraply set som kostar under 400kr. man får ett halvgenomskinligt och ett silvrigt. billigt och stor nog för kamerablixtar. större är nog bara overkill. lycka till!

länk till paraply setet:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6070310

Fästen?

Vad behöver man för fästen till paraplyerna? Hur fäster man dem och blixten på stativet? Lösningen är lockande, men för att få bra ljus behöver paraplyt vara relativt nära modellen eller? Känns som en blixt annars skulle få svårt att lysa upp.

Tacksam för svar.

//Batte

Vad behöver man för fästen till paraplyerna? Hur fäster man dem och blixten på stativet? Lösningen är lockande, men för att få bra ljus behöver paraplyt vara relativt nära modellen eller? Känns som en blixt annars skulle få svårt att lysa upp.

Tacksam för svar.

//Batte

finns olika fästen. beror på om du ska ha paraplyet på ett vanligt kamera stativ eller på ett belysningsstativ.

till kamerastativ med 1/4 skruv: "Hama Blixtsko 6079"
till belysningsstativ: "Dörr Paraply och blixthållare" (finns många fler)
båda finns på cyberphoto.se

lycka till!
ha de bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar