ANNONS
Annons

Panik!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

ze7en

Medlem
Hej!

Jag är nybörjare med en pentax me-super. Till och börja med tänkte jag testa mig fram med en färgrulle (kodak 24, 400) och en svartvit (kodak t-max 36, 400). Färgrullen är framkallad och klar och en del bilder blev riktigt bra.

Nu till varför jag är panikslagen just nu:
Efter färgrullen gick jag vidare med den svartvita rullen och fotade på, nu ikväll skulle jag avsluta med ett par självporträtt i spegeln. Bild 34 matade fram fint och lika så 35 och 36...sedan skulle jag testa och ta ett till utifall att...och det gick och ytterligare en gång. Jag börjar misstänka att något är fel...
Jag börjar rulla tillbaka filmen och det går väldigt trögt och vid ett tillfälle tar det helt stopp...jag går in i garderoben (inte helt 100% mörkt) och öppnar för att se om filmen har gått helt tillbaka, men det har den inte ...så jag stänger igen och lyckas dra tillbaka den helt.

Frågan jag ställer mig nu...hur går det med bilderna? Tror ni att de klarar sig? Blir alla förstörda eller kan några ha klarat sig?

Jag tycker att det är fantastiskt kul att fota och undrar varför jag inte har börjat tidigare. När jag lämnade in första färgfilmen för framkallning så var jag uppfylld av förväntan! Men nu känner jag en total tomhet, jag vet att bilderna på rullen är bra och nu kan jag ha förstört dem allihop! *suck*

Kan någon som vet lite mer om sånt här, förklara för mig vad som gäller!

mvh

Kim

Lugn!