BamZe84
Aktiv medlem
Hejsan!
Jag sitter nu uppe i Sälen och har lagt in en massa bilder. Men alla bilderna är verkligen
suddiga. Jag har nyligen köpt en beg D200 hus som gått 5600 exp. Till detta har jag ett
sigma 18-55 F2.8. I flera år har jag haft en Nikon D80 där jag varit nöjd med alla bilderna.
Jag var inne på Foto & Video i Malmö förra veckan för att fråga vad jag gjorde för fel. Jag fick veta
att jag tog bilderna i F2.8 för mycket o de va därför bakgrunden blev suddig. Så idag har jag provat
i F5 - F7 men bilderna blir fortfarande o skarpa och se för jävliga ut.
När jag köpte D200 fick jag för mig att jag köpte en bättre kamera. Men jag vet inte om de
är skit bakom spakarna. Jag har imorgon bokat en privat guide till att ta mig till dom bästa
vyerna över sälen fjällen. Och de är för mig viktigt att bilderna blir bra.
Snälla någon som är duktig och kan förklara för mig varför de blir så här..
För en D80 ska väl inte ta bättre bilder ? (ifs hade den AUTO - läge )
Bilder att titta på för att se mina fel finns på länken nedan
http://secureme.se/bamze/pic/
Snöiga och -21 gradiga hälsningar bamze
Jag sitter nu uppe i Sälen och har lagt in en massa bilder. Men alla bilderna är verkligen
suddiga. Jag har nyligen köpt en beg D200 hus som gått 5600 exp. Till detta har jag ett
sigma 18-55 F2.8. I flera år har jag haft en Nikon D80 där jag varit nöjd med alla bilderna.
Jag var inne på Foto & Video i Malmö förra veckan för att fråga vad jag gjorde för fel. Jag fick veta
att jag tog bilderna i F2.8 för mycket o de va därför bakgrunden blev suddig. Så idag har jag provat
i F5 - F7 men bilderna blir fortfarande o skarpa och se för jävliga ut.
När jag köpte D200 fick jag för mig att jag köpte en bättre kamera. Men jag vet inte om de
är skit bakom spakarna. Jag har imorgon bokat en privat guide till att ta mig till dom bästa
vyerna över sälen fjällen. Och de är för mig viktigt att bilderna blir bra.
Snälla någon som är duktig och kan förklara för mig varför de blir så här..
För en D80 ska väl inte ta bättre bilder ? (ifs hade den AUTO - läge )
Bilder att titta på för att se mina fel finns på länken nedan
http://secureme.se/bamze/pic/
Snöiga och -21 gradiga hälsningar bamze