Dubbelolle
Aktiv medlem
Förstår känslan för Leica, men nu är det ju en Panasonic med Leicamärkning, vilket inte är speciellt upphetsande. LO
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det tillför ju inget direkt. MEN - om man inte äger Lightroom är det värt 500:- extra eftersom Lightroom kostar 1200:-
Jag har redan Lightroom så jag tror att LX100 duger gott årt mig.
Du skrev att LX100 var den du skulle välja. Varför inte G7X eller RX100 3? Vad talar emot för dig?
Saknar inbyggd blixt och ND filter vilket för mig är en klar nackdel. Jag står över denna kamera. Kör slut på min LX3 och väntar in bättre kameror.LX100 saknar väl ND-filter? Är inte det en nackdel?
Jag har väldigt god erfarenhet av Panasonic, både LX3, LX7 och nu min nya LX100. Canon faller bort direkt, dels har jag aldrig gillat dom, eftersom dom är rätt fula överlag, men framförallt har den ingen EVF, vilket var ett måste för mig, att stå o vifta med kameran en bit från kroppen är ingen höjdare, det ger sällan rätt komposition eller rak horisont och svårt att se om kameran satt skärpan som jag vill. Sonyn skulle jag säkert stå ut med, men jag kände inget behov av att trycka ner kameran i fickan utan prioriterar riktiga reglage som LX100 har, den är otroligt genomtänkt, EVF sökaren på LX100 har ju också en högre upplösning än Sonyn, den är i mitt tycke mycket bra, fast jag har glasögon. Som sagt alla tre ger säkert kanonresultat, men jag väljer Panasonic framför Sony, Canon är inget alternativ för mig alls. LO
Jag har väldigt god erfarenhet av Panasonic, både LX3, LX7 och nu min nya LX100.
Finns det någon här på fotosidan som provat LX 100 än? Jag är mycket nyfiken på hur den fungerar, jag är nämligen spekulant på en sådan (tröttnat på stora tunga systemkameror) Jag var å klämde på ett exemplar (MM) och den känns f-b trevlig! Tänkte köpa ett ex i slutet på februari.
Jag har hunnit testa den en del och den är riktigt, riktigt vass.
Svårt att få så mycket bättre, och vill du ha variabel brännvidd kan jag på rak hand inte komma på en enda kompakt som toppar denna.
Vad tänker du om det jag skrev ovan din kommentar?
Sen funderar jag på om det är värt de extra kronorna Typ 109 kostar..
Mb/s betyder megabit per sekund och är ett mått på hur snabb dataöverföringen är. Men jag tror att man ofta menar megaBYTE per sekund när man skriver då där, fast man borde skriva MB/s i så fall. (En byte = 8 bits, normalt).Hej!
Jag funderar lite på vad jag ska köpa för minneskort till en FZ1000, och har tagit reda på att man måste ha ett minneskort med UHS-3 för att det ska klara av att filma i 4K. Så långt har jag förstått.
Det jag inte fattar är hur stor roll "Mb/s" spelar. Vad är det som skulle vara största skillnaden om man använde 60 mb/s istället för 280 mb/s. Jag tänker att nånting borde gå långsammare...men vad? Jag har sett Reviews på Youtube där dem använt 60 mb/s. Nån som har nått bra svar eller något bra tips?
Efter en tid testande kan jag kostatera att LX100:s AF inte är så himla bra i svagt ljus som ute på stan på natten eller på en tunnelbanestation som Gullmarsplan i nattljus. Tycker att RX100 gav bättre skärpa i dåligt ljus.
LX100 missar på skärpan i svagt ljus mer än RX100, Märkte det när jag fotograferade fordon i rörelse när ljuset var nå´t mellan gryning och soluppgång. RX100 hade inte problem här.
Funderar på att gå tillbaka med LX100 och köpa en RX100 III i stället.
Tycker att min RX100 ger bättre bilder än vad LX100 gör. Någon med liknade erfarenheter?