Annons

Panasonic FZ-100

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Är det någon som kan säga något om Panasonics långzoom ? Har iaf fått TOPPKLASS av Cyber.
Någon med erfarenhet ? Tänkte använda den till att fota fåglar och motiv på långt avstånd men även på konserter men även allmänt (ha med sig kamera). HD Video ska vara bra med samt ljud!

Jag har inte annat än klämt på den i butik och sett en del bilder från den, men väl använt föregångaren FZ38 lite och FZ38 tycker jag är mycket bra. Den är ju, jämfört med en systemkameran, lite mer begränsad vad gäller att höja ISO-talet pga brus osv. Detta gäller ju även FZ100. Annars tycker jag att då båda har bra bildkvalitet. FZ100 verkar ha aningen mer brus, men verkar åas ha mindre kromatisk aberration. Om det stämmer att AF är så förbättrad mot FZ38 så borde det vara ett bra alternativ som inte kostar allt för mycket om man vill fota fåglar så länge ljuset inte är allför dåligt. På konserter skulle jag tippa på att man kan bli lite begränsad med den däremot. Där ligger man ju ofta på rätt höga ISO-tal med ljusstarta objektiv med systemkamerorna.

Jag har inte annat än klämt på den i butik och sett en del bilder från den, men väl använt föregångaren FZ38 lite och FZ38 tycker jag är mycket bra. Den är ju, jämfört med en systemkameran, lite mer begränsad vad gäller att höja ISO-talet pga brus osv. Detta gäller ju även FZ100. Annars tycker jag att då båda har bra bildkvalitet. FZ100 verkar ha aningen mer brus, men verkar åas ha mindre kromatisk aberration. Om det stämmer att AF är så förbättrad mot FZ38 så borde det vara ett bra alternativ som inte kostar allt för mycket om man vill fota fåglar så länge ljuset inte är allför dåligt. På konserter skulle jag tippa på att man kan bli lite begränsad med den däremot. Där ligger man ju ofta på rätt höga ISO-tal med ljusstarta objektiv med systemkamerorna.

Tack för svaren.
Jag brukar inte fota när det är dåligt med ljus ute så det spelar inte så jättestor roll faktiskt.
Ang.konsertfotografering så duger det mesta då jag aldrig får in min systemare på konserter så det var så jag tänkte, om den duger för att ta kort på konserter, inte att jämföra med system förstår jag med men dugligt menar jag :) Vill även ha bra inspelningsupptagning på ljudet i kameran

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto