Annons

På tal om tävlingar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att idéen är klockren, men min erfarenhet säger att man inte kör ngt med lillfingret. Det blir inte bra då.

Jag är mest inne på beskärning, efterbehandling kräver mycket mer i form av kalibrerade skärmar etc.

Men vi skall helt klart köra detta framöver!

Hej David

Tackar, för ett som vanligt, snabbt svar.

Ang efterbehandling har jag en del förslag:
================================
Vi som arbetar med stora mängder bilder kunde skapa ett dokument tillsammans som går på remiss ett tag som Ni sedan publicerar.

Det kan innehålla ett par exempelbilder där man arbetat med (så den som läser kan ladda ner och följa med som en tutorial):

1. Level, den mest avgörande funktionen enligt mitt förmenande. Där skapas ju djup och tar bort många färgstick som man ser i flera bilder på fotosidan.

2. Kurvor, tex att skilja högagerjustering från mitt och lowkey med tre eller fem brytpunkter alternativt använda variation i PS/Element men även PhotoShop.

3. Skärpning i PS/Element men även PhotoShop. Vad krävs för WEB, utskrifter och "framkallning" hos tex ColorMailer, Apport etc

4. Uppsampling då man vill ha lite större saker

5. Effekter, tex lägga på filter enligt den analoga värden, velia, färgkorrigering (uppvärming etc)

6. Svart/vitt. Vad kan man göra för att i tex PS/Elements/Photoshop fixa bra svartvita saker

Roine

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar