Annons

På dagen för ett år sedan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Men visst är det väl en huggorm på gårdagens bild!?
Det här är i alla fall påfågelöga 08-04-22.
 

Bilagor

  • 080422.jpg
    080422.jpg
    73.3 KB · Visningar: 412
Ormet tycker nog att det är petigt i alla fall :) Jag vet inte. Tyckte mig bara se lite sicksack-mönster men jag är inte ormbiten

Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?
 
Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?

Jag vidhåller nog snok, tycker inte det finns något tydligt sick-sack mönster, även om det nu finns huggisar utan det också. Snoken kan också vara lite mönstrad, om än inte lika utpräglat som de sick-sack mönstrade huggisarna.
Huvudform, kroppsform, och pupillerna kan också avslöja vad det är för orm, dock kanske inte på denhär bilden, men framförallt ser man tydligt de vit-gula fläckarna som går upp mot nacken, vilket är ganska "snok-typiskt".
Och jodå, huggorm kan också simma. Fast min personliga erfarenhet är att man oftare ser snoka göra det.

Sorry om jag svävar ut från trådens egentliga ämne lite...
 
08-04-24 Eskilstuna Stadshotell,
som numera är förstört efter brandattentat den 25/2-09.
 

Bilagor

  • 080424.jpg
    080424.jpg
    55.8 KB · Visningar: 570
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.