Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
På dagen för ett år sedan..
- Trådstartare mackan
- Start datum
StS
Aktiv medlem
Ser ut som en tvåhövdad huggis och det är inte så vanligt
Nja, snarare en snok om vi ska vara petiga..
Enicar
Aktiv medlem
Ormet tycker nog att det är petigt i alla fall Jag vet inte. Tyckte mig bara se lite sicksack-mönster men jag är inte ormbitenNja, snarare en snok om vi ska vara petiga..
SiU
Aktiv medlem
Ormet tycker nog att det är petigt i alla fall Jag vet inte. Tyckte mig bara se lite sicksack-mönster men jag är inte ormbiten
Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?
StS
Aktiv medlem
Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?
Jag vidhåller nog snok, tycker inte det finns något tydligt sick-sack mönster, även om det nu finns huggisar utan det också. Snoken kan också vara lite mönstrad, om än inte lika utpräglat som de sick-sack mönstrade huggisarna.
Huvudform, kroppsform, och pupillerna kan också avslöja vad det är för orm, dock kanske inte på denhär bilden, men framförallt ser man tydligt de vit-gula fläckarna som går upp mot nacken, vilket är ganska "snok-typiskt".
Och jodå, huggorm kan också simma. Fast min personliga erfarenhet är att man oftare ser snoka göra det.
Sorry om jag svävar ut från trådens egentliga ämne lite...
HooX
Avslutat medlemskap
260408 Fotoexk. med, Ja ni ser ju själva!
26/4-08 Vissa var ju helt wild and crazy på stället där vi sökte skydd för stört skuren som kom
Bilagor