Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

På dagen för ett år sedan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Men visst är det väl en huggorm på gårdagens bild!?
Det här är i alla fall påfågelöga 08-04-22.

Bilagor

• 080422.jpg
    080422.jpg
    73.3 KB · Visningar: 412
Ormet tycker nog att det är petigt i alla fall :) Jag vet inte. Tyckte mig bara se lite sicksack-mönster men jag är inte ormbiten

Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?

Tyckte mig också se lite sick-sack mönster och dessutom brukar snokar ha mer gula kindfläckar, å andra sidan kanske huggormen inte ska ha några kindfläckar alls (?) och nu läser jag i min bok att även snoken kan vara mönstrad så det kanske trots allt är en snok då...??? Foto-datumet stämmer i alla fall! Huggormar kanske inte simmar?

Jag vidhåller nog snok, tycker inte det finns något tydligt sick-sack mönster, även om det nu finns huggisar utan det också. Snoken kan också vara lite mönstrad, om än inte lika utpräglat som de sick-sack mönstrade huggisarna.
Huvudform, kroppsform, och pupillerna kan också avslöja vad det är för orm, dock kanske inte på denhär bilden, men framförallt ser man tydligt de vit-gula fläckarna som går upp mot nacken, vilket är ganska "snok-typiskt".
Och jodå, huggorm kan också simma. Fast min personliga erfarenhet är att man oftare ser snoka göra det.

Sorry om jag svävar ut från trådens egentliga ämne lite...

08-04-24 Eskilstuna Stadshotell,
som numera är förstört efter brandattentat den 25/2-09.

Bilagor

• 080424.jpg
    080424.jpg
    55.8 KB · Visningar: 570
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar