Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
På dagen för ett år sedan..
- Trådstartare mackan
- Start datum
mackan
Aktiv medlem
Gott att se att vi kommit igång med säsong 7!
Här är några fototips för er som känner idetorka då och då...
Många av oss fotograferar när vi ser eller upplever något speciellt eller kanske när man är ute och flanerar. Inget ont i det. Men när vi nu ändå publicerar här på nätet så är det ju en fråga om att föra en berättelse vidare till främmande människor. Då behöver man fråga sig vad andra kan ha för utbyte av det man lägger upp.
Ögna igenom dina privata fotoalbum där hemma med frågeställningen - Vilka bilder är det som jag saknar eller önskar att jag gjorde som aldrig blev av?
Ett av mina stående tips för tex. fotokursdeltagare är att fotografera "Vardag" Tex hur ser ens morgon ut, vägen till skola jobb, Vänner, medresenärer, arbetsuppgifter, Mat - lagning, shopping, Mekar, Aktiviteter, Hobbys, Barn in action, På arbetsplatsen med mycket mera. Av erfarenhet så är det alltid den lilla vardagen som man lätt glömmer bort och är därför det absolut mest intressanta att betrakta bakåt!
God fortsättning önskar Marcus trådskaparen
Här är några fototips för er som känner idetorka då och då...
Många av oss fotograferar när vi ser eller upplever något speciellt eller kanske när man är ute och flanerar. Inget ont i det. Men när vi nu ändå publicerar här på nätet så är det ju en fråga om att föra en berättelse vidare till främmande människor. Då behöver man fråga sig vad andra kan ha för utbyte av det man lägger upp.
Ögna igenom dina privata fotoalbum där hemma med frågeställningen - Vilka bilder är det som jag saknar eller önskar att jag gjorde som aldrig blev av?
Ett av mina stående tips för tex. fotokursdeltagare är att fotografera "Vardag" Tex hur ser ens morgon ut, vägen till skola jobb, Vänner, medresenärer, arbetsuppgifter, Mat - lagning, shopping, Mekar, Aktiviteter, Hobbys, Barn in action, På arbetsplatsen med mycket mera. Av erfarenhet så är det alltid den lilla vardagen som man lätt glömmer bort och är därför det absolut mest intressanta att betrakta bakåt!
God fortsättning önskar Marcus trådskaparen
janc
Aktiv medlem
Fotosidan är en jättetrevlig sajt men lever lite i stenåldern känns det som med sina storleksbegränsningar på 400 px bredd och 100 kb storlek. Sidan borde göras om lite och tillåta åtminståne 600 px bredd.
Kan det varit så att du laddat upp en bild som var mer än 100 kb? Då krymper FS ner storleken där.
Ber om ursäkt för att jag slänger in en kommentar flera sidor tillbaka i tråden men jag upplever samma problem men kan inte hitta någon "systematik" i det. En viss bild kan var a hur skarp som helst i redigeringsprogramet men blir obönhörligen oskarp när den läggs upp i forumet. Tar jag då en annan bild som rent tekniskt (storlek, komprimering etc...) är likvärdig funkar det klockrent.
Kan hålla med om att 400 px är väldigt tight men samtidigt tycker jag personligen att just begränsningen är en del av charmen...
lasse2005
Aktiv medlem
VL 296 på Narvavägen i Västerås 6/6 2012
På självaste nationaldagen!!! De är till att vara ute i tid.