Annons

Otydligt i Canons produktkatalog

Produkter
(logga in för att koppla)

kaleb

Aktiv medlem
Sitter här med Canons produktkatalog för 2005 (canonone magazine). På sidan 25 finns en kompatibilitetstabell för objektiv resp kameramodeller. Uppgifterna verkar göra mig en aning förvirrad.

Har sökt här i forumet och utifrån alla svaren/trådarna verkar de flesta (näst intill alla) Canon EF objektiv passa till alla Eos kameramodeller. Men i produktkatalogen verkar inte ex Canon EF 100mm f/2.8 Macro passa till ex Eos 300X? Och Canon EF 50mm f/1.4 USM verkar inte passa till Eos 3, Eos 20D, osv..

Vad menar Canon egentligen? Om jag har en uppsättning objektiv till exempelvis Eos 300, skall dessa inte gå att använda på en Eos 3 (om än något år gammal)?

Har inte katalogen här, men som sagt.. alla EF-objektiv passar på alla EOS-hus.

EF-S passar endast på 300D, 20D, 350D..

oj, oj.. Jag tittade i produktkatalogen igen och såg vad det handlade om. De hade stuckit undan raderna "passande väska" och "Väskversion" lite väl mycket, så jag missade helt enkelt detta.

Alltså, det handlade eg om vilka objektiv som passade till vilken väska.

Tabellen för vilken väska som passar till vad är hemsk. ;) Tittade på den när jag först fick katalogen och gömde mig sen under sängen ett tag.

Alltså.. jag har inte den där katalogen ni talar om. Var kan jag beställa den? (eller hämta(beställa är bekvämare))

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar