Per
Aktiv medlem
Jag har inget emot med att fota på släktens kalas (då slipper jag kanske andra, tråkigare uppgifter..?), däremot uppstår visst gnissel ibland när det gäller hanteringen av bilderna efteråt. Även om jag är lååångt ifrån proffs (jag skulle inte ta drömma om att ta mig an ett bröllop tex), så är jag ändå mån om att visa upp ett gott resultat, och då ingår att ta hem bilderna, sortera i lugn och ro och putsa till bilderna i allmänhet innan jag skickar CD-skivor till släkten.
Skräckexemplet var på släktfästen i sommras, då jag fotade ett par hundra bilder, och min kära svärmor morgonen efter bjöd in hela gänget för en visning av bilderna via TV'n! (korkad som jag var så hade jag demonstrerat den möjligheten tidigare). Efter en hel del gnäll o mutter gick jag ändå med på att plugga in kameran, och inför en god samling släkt och vänner zappa igenom hela minneskortet med osorterade, oroterade och oredigerade bilder..
Hu, vicken mardröm!!
/Per
Skräckexemplet var på släktfästen i sommras, då jag fotade ett par hundra bilder, och min kära svärmor morgonen efter bjöd in hela gänget för en visning av bilderna via TV'n! (korkad som jag var så hade jag demonstrerat den möjligheten tidigare). Efter en hel del gnäll o mutter gick jag ändå med på att plugga in kameran, och inför en god samling släkt och vänner zappa igenom hela minneskortet med osorterade, oroterade och oredigerade bilder..
Hu, vicken mardröm!!
/Per