Annons

Otrevliga släktingar(!)

Produkter
(logga in för att koppla)
j3n5 skrev:
Oj va jobbigt det verkar vara för alla att visa upp sin fina kamerautrustning för släkten. Är inte detta typ dagens I-landsproblem?

Att visa upp kamerautrustningen är kanske inte så jobbigt även om det kan vara ganska meningslöst, och att man får stå ut med en massa "megapixelsnack". Att springa omkring som en jojo och hela tiden ha bildhjärnan på högvarv, samt fara omkring och reka platser och lägga ner många timmar på efterbehandling för andras skull utan att få något igen för det är en annan sak. Jag har också svårt att säga nej, dock har jag inga krävande släktingar. Gäller att passa sig för sina halvbekantingar som har hört att man plåtar bara..
 
Aton_ skrev:
Det här löser du mycket lättare med upplägget: "Nej tyvärr, ett så stort ansvar kan jag inte ta på mig. Önskar att jag kunde men det är en alldeles för viktig händelse för en fotoamatör. Tyvärr alltså, men jag är inte bra nog." Hehe.

Precis den varanten har jag också kört med..nu ÄR jag iofs en amatör, åtminstonde när det gäller såna tillställningar så det är ärligt svarat ;) men det verkar inte heller riktigt accepptabelt att svara så...



Men jag har precis samma problem med folk som vill ha hjälp med dataproblem (eftersom det är mitt yrke) så jag förstår er...


Man frågar ju aldrig en snickare om han eller hon kan jobba gratis ju...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.