Annons

Otillåten publicering i Aftonbladet och Expressen

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt otroligt, hoppas att dom gör något åt det!
Om man beskär bort copyrightinfo från en bild så är det ju knappast ett misstag.

Jag tycker de borde kräva en offentlig ursäkt i tidningen iallafall. Dessutom tycker jag att de ska ha ersättning för publiceringen plus ett påslag eftersom den var otillåten. Detta eftersom jag kan tänka mig att detta är något de gör rutinmässigt p g a att det är så få som bryr sig.

Sammantaget tycker jag att det är otroligt fräckt och osympatiskt. Särskilt när det gäller något så pass känsligt som en dödsolycka.

Håller med Felix om att detta förfarande säkert inte alls är en engångsföretelse hos dem båda tidningarna.

Jag tycker inte Resultatservice ska nöja sig enbart med en ursäkt. Det är ju väldigt lätt annars att bara skylla på ett "misstag" så som Aftonbladet gör. Trots allt är det yrkesmänniskor (och förhoppningsvis också professionella sådana) som har publicerat bilder utan lov från upphovsman. Visst kan man göra ett misstag..men då ska man också ta konsekvenserna av sitt handlande. Och det i form av en rejäl ersättning utöver den där ursäkten.

/Jonas

Jag tror att detta inte är första gången detta händer. Fast folk inte har fått respons eller helt enkelt skitigt i att maila dom.

De ovanstående tidningarna är så pass stora att det finns risk att de skiter i oss normala.
Det är fel.

I ovanstående fall skulle iallafall jag kräft en offentlig ursäkt samt ersättning!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar