Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ostindiefararen-bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
andreasc89 skrev:
Om det är ett 500/4 IS L så kostar det 1000 spänn att hyra en dag ifrån YFO. Jag funderar på att hyra ett 100-400 när hon kommer tillbaka. 400:- är rätt överkomligt.

När hon kommer tillbaka september 2007 är min båt fortfarande i havet. Då borde motsvarande bíljettpris (i min båt) vara 400:-/person, då räcker det med vidvinkel och sjösjuketablett.

Sillburk

Visst kändes det så när vi följde med Henne och strömmen ut till Vinga! Häftigt värre i trängseln. Såg Ni jungmännen som stod överst i masterna? Inget att eftersträva precis. En spännande dag som vi lär komma ihåg.

Bilagor

• 2005-10-02, soic 191 johan.jpg
    2005-10-02, soic 191 johan.jpg
    47.1 KB · Visningar: 337
Jalong skrev:
Kan förresten var kul att spana in andra fotografers utrustning så att man vet vad man ska ha när skutan kommer tillbaka 2007. Hur många timmars övertid?

Det där är Måns Langhjelm vars bild hamnde på ettan på DN.

Han brukar köra minimalt med utrustning men har väl fått låna lite.

Var det ingen här som var med på pressbåten? Jag sprang omkring med en svart t-shirt och sen satt jag nere i båten och drog in bilder i min fake-apple.

Fina bilder!

Själv satt jag mest fast i trafiken efter att helt tabbat mig planeringen.....skulle ha fotat ett brudpar vid klippan-röda sten vid 13 tiden. Tror ni att det gick bra???
Det var folk och bilar precis överallt.

Det tog oss 40 minuter att ta oss ut därifrån och fly upp till slottskogen. Sedan efter det gick det bra i alla fall. Tur att man hade planerat in extra tid.
w

Där jag stog kunde jag inte få bättre än följande med 70-200/f4L @ 200mm , Glömde dessutom pol-filtret hemma!

Exp:1/400s iso:200 f:10

Bilagor

• img_2112.jpg
    img_2112.jpg
    35.4 KB · Visningar: 298
Här dyker skeppet in under Älvsborgsbron. Zoomat in och kollat lite på folket ombord. De flesta tycks vara upptagna med att fotografera! Även snubben som sitter längst fram över bogen. Tror det var fler människor med kameror än utan denna dag.
Måns använde sig av ett 400/2,8. Tror det är lite lätt overkill för en annan att tänka på en sådan pryl :)

Bilagor

• img_6716_400x267_kpr3.jpg
    img_6716_400x267_kpr3.jpg
    55.9 KB · Visningar: 295
Miss

wiwi skrev:
Fina bilder!

Själv satt jag mest fast i trafiken efter att helt tabbat mig planeringen.....skulle ha fotat ett brudpar vid klippan-röda sten vid 13 tiden. Tror ni att det gick bra???
Det var folk och bilar precis överallt.

Det tog oss 40 minuter att ta oss ut därifrån och fly upp till slottskogen. Sedan efter det gick det bra i alla fall. Tur att man hade planerat in extra tid.
w

En rejäl Fru-fälla om jag förstår Dig rätt!
(Tja, jag bodde där 1947-55 så jag vet!)

OffT: Funderade på en sak.. Jag har en hel del bilder på Robert Wells, Lotta Engberg, Harald troytotyrot. Och en hel del bilder från presskonferancen och så. Är det lagligt om jag lägger ut dom på min hemsida?

OnT: Ööh, lite väl vågat...

Bilagor

• 5.jpg
    5.jpg
    57.6 KB · Visningar: 261
Re: Sillburk

sture skrev:
Såg Ni jungmännen som stod överst i masterna? Inget att eftersträva precis.

Nej, jag missade det! Men nu ser jag ju dem på bilderna. Tusan också att jag inte tänkte på det då och zoomade in dem! Det här är ett kraftigt utsnitt.

Bilagor

• img_6709_beskuren_400x191.jpg
    img_6709_beskuren_400x191.jpg
    43 KB · Visningar: 169
ANNONS