Annons

Oseriöst bildsnack!!!!!!!!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
japp, där är ytterligare en bedrövlig motivering, det är ju ingen ursäkt, eller hur?
jag gjorde en del dåliga motiveringar i början, innan jag fick rutin på detta..det har jag förklarat flera gånger..så det är jag ledsen för
:( men det har inte med denna motivering att göra ! :mad:

ja, och sen om någon påpekar att min motivering kräver en förklaring, så har de alltid fått det:) jag har inte fått någon förklaring..:mad: han har dessutom gett en massa konstiga motiveringar till andras bilder :mad:

Hej igen Kim!

Som sagt menade jag att vi nog är många som bör tänka på detta med motiveringen av betyg och det gäller både när man ger en bild ett lågt och ett högt betyg!

Håller för övrigt med om att den kommentar du fick inte var speciellt värdefull!

/ Fredrik

Skott skrev:
Hej igen Kim!

Som sagt menade jag att vi nog är många som bör tänka på detta med motiveringen av betyg och det gäller både när man ger en bild ett lågt och ett högt betyg!

Håller för övrigt med om att den kommentar du fick inte var speciellt värdefull!

/ Fredrik

javisst är det så, jag sa inget annat heller..detta har snackats om mycket i andra forum..men inte tycker jag att motiveringen för höga betyg är lika viktig..jag menar, som i detta fall så betygsätter han en bildtyp som han uppenbarligen har svårt för, vilket jag inte tycker man ska betygsätta..betygsätter själv inte bildtyper jag inte förstår mig på..ger möjligtvis en kommentar om det är något särskilt jag vill säga ;)
kan ju ta dina korniga bilder som exempel!
gillar inte alls bildtypen..och därför tänker jag heller inte betygsätta dem..det är säkert bra bilder i sin kategori..men jag kan inte rättvist bedöma det..så jag låtter bli ;)
hoppas och tror att du (och andra) uppskattar detta! :D mvh/Kim

När det gäller motiveringen av betyget tycker jag precis som du, dvs. att det är viktigare att motivera låga betyg än höga! Dessutom är det ju riktigt som du skriver att man inte bör betygssätta bilder om man känner att man inte kan bedöma dem rättvist på grund av att man inte gillar bildtypen....

Personligen har jag svårt för många "naturbilder". Jag kan visserligen se att de är tekniskt bra o.s.v. men 99% av dem väcker inte några känslor inom mig. Jag brukar alltså inte kommentera dem då jag oftast känner att jag inte har något vettigt att säga om dem.

Men självklart finns det undantag, t.ex. gillar jag (som de flesta andra här på fotosidan?) de flesta av Terjes bilder.....

/ Fredrik

Ps! När det gäller mina kornbilder har jag full förståelse för att du inte gillar dem! Skulle tro att din åsikt delas av många här på fotosidan....

Diskussionen börjar bli intressant!!!

särskild det med hämnd är ju vansinnigt. finns det några flera sånna?

:D
henrik

Gepe skrev:

:rolleyes: :confused: :D fruktansvärt nyfiken...

det finns dem som blir medlemar flera gånger..använder alias för att kunna hämnas utan att kunna lastas för det..japp, det finns flera exempel på mina bilder..och har sett ett stort antal på andras sidor..ganska uppenbart att det handlar om alias och hämnd..kolla in detta:

Användarnamn:
kevorkian

Namn:
Adam Kevorkian

Land:
Sverige

Kategori:
Amatörfotograf

Egen beskrivning:
Hård och hänsynslös

givit 2 kommentarer och 2 röster på bilder:

skärgården, softfilter Ok, softfilter är "jättekul" men bilden är helt ointressant 1

sjön, softfilter. Tekniska ok om man bortser från gröna pricken, men vad är poängen? 1

:D bara namnet! hehe..japp ingen tvekan där inte!

Gepe skrev:
Diskussionen börjar bli intressant!!!

särskild det med hämnd är ju vansinnigt. finns det några flera sånna?

:D
henrik

Med all säkerhet finns det ett antal medlemmar på fotosidan som brukar "hämnas" på sådana som ger deras bilder låga betyg. Sedan jag blev medlem av fotosidan har jag sett flera medlemmar som jag TROR gett låga betyg till bilder enbart på grund av att fotografen gett deras bilder lågt betyg. Lyckligtvis har jag själv varit förskonad från sådant......

Intressant är att det också finns medlemmar på fotosidan som tror att personer registrerat "falska medlemskap" för att ge låga betyg åt deras bilder, se t.ex.:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=2833

Om de har rätt eller fel har jag däremot ingen aning om....

/ Fredrik

Skott skrev:

Intressant är att det också finns medlemmar på fotosidan som tror att personer registrerat "falska medlemskap" för att ge låga betyg åt deras bilder, se t.ex.:

Om de har rätt eller fel har jag däremot ingen aning om....

/ Fredrik

det är ingen som helst tvekan om att det förekommer!!! kolla in mitt förra inlägg!

Nej, jag är också tämligen säker på att det förekommer. Men i det fallet som länken ovan leder till vet jag inte hur det ligger till...

Kanske kunde man förebygga detta genom att varje medlems IP-adress klart och tydligt är utsatt? Finns det några andra sätt?

/ Fredrik

Ps! Har du kontaktat fotosidan angående det du skrev om ovan? Om inte, så gör det....

Skott skrev:
Nej, jag är också tämligen säker på att det förekommer. Men i det fallet som länken ovan leder till vet jag inte hur det ligger till...

Kanske kunde man förebygga detta genom att varje medlems IP-adress klart och tydligt är utsatt?

/ Fredrik

Ps! Har du kontaktat fotosidan angående det du skrev om ovan? Om inte, så gör det....

har gjort det..ingen reaktion..:( :eek:

Skott skrev:

Kanske kunde man förebygga detta genom att varje medlems IP-adress klart och tydligt är utsatt? Finns det några andra sätt?

det skulle försvåra..men har man dator på jobbet så..andra sätt? ja..om man registrera med personnr osv...:eek:

Ush, jag ryser....

ska man behöva lämna persnr för att bli medlem här, nej det verkar inge kul. Då tycker jag det är bättre att man får anmäla sig och sedan skickas ett lösenord till hemadressen, alltså via vanlig post. Det ökar ju det administrativa arbetet så herrarna som driver fotosidan har nog ingen större lust med det.

För övrigt finns efternamnet Kevorkian om man kollar i telefonkatalogen, (http://privatpersoner.gulasidorna.se/)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar