Annons

Oseriöst bildsnack!!!!!!!!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Pärskans sörlänning från fjollträsk som int vet va en hojt är.

Nu blev jag alltför sugen på att ur bokhyllan dra fram mitt högtvärderade videoband med 6 st Pistvaktavsnitt på...

Så underbart men inge pärskans lusekoftanovan som Terje får titta.
Alltså norrmänn...

Finns för övrigt lite mer info hos SVT

Öhhh... Finns det någon i Sverige som inte ser på Pistvakt??? Vi gav ett band med dom på till vår tyska tyskalärare som knapt förstår vad man säger :D , hon lär väl inte fatta mycket.

Jo den här debatten verkar ha blivit väl oseriös.

Den löjligaste komentaren jag har skrivit är säkert någon snyggt el. dyl. någon som har sett någon värre från mig så skriv, tack.

Självklart får vi vara avundsjuka, men man behöver väl inte vara taskig mot fotografen för det. (Ironi är ok)

Man bör icke vara elak, men man kan dock sätta en etta om man motiverar den. Elak är enligt min mening när man vräker på och skriver hur jävla dålig fotografen är, hur ful bilden är och att man inte enns skulle vilja använda den att torka sig i arslet med, det är elakt och elaka ska vi inte vara!:)

Andreas.

pettersson skrev:

Man bör icke vara elak, men man kan dock sätta en etta om man motiverar den. Elak är enligt min mening när man vräker på och skriver hur jävla dålig fotografen är, hur ful bilden är och att man inte enns skulle vilja använda den att torka sig i arslet med, det är elakt och elaka ska vi inte vara!:)

Andreas.

Ser ingen anledning alls att skriva om fotografen är dålig eller bra! jag skriver endast om bilden är det..det är ju det de handlar om. :cool:

Ja, men jag vet inte riktigt om "Jättebra bild" är så spännande kommentar. Lika svårtolkad som "inget vidare". Lite utförligare.
Sen kan jag bli rasande av vissa kommentarer, som jag också ser andra får. Har man lagt upp en bild som fått bra betyg, och sedan lägger upp en ny någon vecka senare, är det inte allt för sällan det dyker upp en: bättre kan du.
Det är förmodlingen den sämsta kommentaren man kan ge. Nästan värre än "skitbild" för är det nått som sårar så är det "bättre kan du"...

Varför inte skriva vad som är bra/dåligt i bilden. För helheten säger väl betyget, kommentaren är väl till för att utveckla betyget, och inte tvärt om.

Sen har jag fått vissa fruktansvärda kommentarer man kan betacka sig för. En kille som frågade om hans syrra som precis börjat plåta, kunde få en heltidstjänst på den tidningen jag frilansar för. Så bra var tydligen mina bilder. Jäkla tråkigt, och synd att man inte kan radera vissa kommentarer.

Kritikerhämnd...

Råkade nyligen ut för kritikhämd. Denna yttrade sig som följer. Jag gav betyget 1 (motiverat) till en bild och betyget 4 till en annan bild av samma fotograf.

Dagen efter gav han en av mina bilder betyget 1 med kommentaren ("man ser knappt vad det är"). Kritikern gav ingen av mina andra bilder någon som helst kommentar.

Om man inte klarar av att ta dålig kritik (jag får intrycket att den nämna kritikern har svårt för just detta) kanske man skulle överväga om man över huvud taget lägger upp sina bilder för kritik här.

Sedan kan man ju diskutera vad betyget 1 skall innebära. Själv anser jag att en bild inte måste vara tekniskt usel för att kunna få betyget ett. Betyget måste ju ses i relation till kvaliten på de bilder som faktiskt finns på denna web-site och inte i relation till alla tänkbara usla bilder.

/Anders

Ja ..en tvåa är den värd.. ;)

Tycker att bilden i fråga är lite för utfrätt i himmlen och dessutom tycker jag personligen att naturbilder skall återges i färg (men det är ju min uppfattning). Snabb film? Tycker den ser rejält kornig ut. Skottland är för övrigt ett mycket trevligt land att ha fotosafari..

angående dåliga motiveringar, vad tycks om denna?
bedrövlig enligt min mening..

Erik Löwenmark
Betyg: 2
vad föreställer det?

bilden: under ytan

inget fel att fråga i sig, men det motiverar ju inte betyget alls! :mad:

kim99x skrev:
angående dåliga motiveringar, vad tycks om denna?
bedrövlig enligt min mening..

Erik Löwenmark
vad föreställer det?

bilden: under ytan

inget fel att fråga i sig, men det motiverar ju inte betyget alls! :mad:

Kim! Inte för att jag vill vara elak men det finns andra exempel, till exempel: (http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=11658)

Kim Wallung
yoga, eller? :)

Vad jag menar är att det är nog ganska många på fotosidan som då och då gjort sig skyldiga till "bedrövliga kommentarer"! Med största sannolikhet även undertecknad......

/ Fredrik
:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar