Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Osäker på vilket alternativ som är bäst

Produkter
(logga in för att koppla)

willsteady

Avslutat medlemskap
Jag står i valet och kvalet vad jag skall välja. Jag har för närvarande en Canon EOS 400D, jag vill dock byta upp mig men frågan är till vad.

Först tänkte jag en Canon EOS 7D men sedan gled tankarna mer in på Nikon D7100 med objektivet Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF). Men sen såg jag att Cyberphoto hade en Canon EOS 60D inkusive objektiven EF-S 17-85/4-5,6 IS USM + EF 70-300/4-5,6 IS USM. Jag har bara fotat på hobbynivå tidigare, jag har dock börjat få ett allt större intresse och vill helt enkelt skaffa en bättre kamera. Det jag fotograferar oftast är djur (främst porträttbilder på hunden) och landskap. Vad tror ni skulle passa bäst? Vill ju skaffa en kamera som kan hänga med ett antal år.
 
Hej! Har haft en canon 60d och 17-85 i mer än ett år och är riktigt nöjd, funkar till det mesta men visst finns det bättre och dyrare kameror och objektiv. Använder ganska sällan mitt 17-85 då jag hellre använder fast optik men det är ett helt ok objektiv. Kolla pricerunner innan du köper nåt. mediamarkt sålde 60d-hus för runt 4000kr för ett tag sen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.