Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ormvråk eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Andreas

Tack för hjälpen. Roligt att du tyckte om bilden.
Jag hoppas också att den blir bra. Tror att dom brukar släppa ut dom på samma plats dom är upphittade på.
Ska höra med grabben senare, då kanske man kan få vara med;)

Mvh Agneta

Jo man försöker att släppa dom på samma ställe för att minimera jobbet för dom att hitta jaktmarker.
Ofta så har dom invanda stråk som dom jagar utmed och då underlättar det om man släpper dom i kända marker då dom är uppstressade nog av fångenskapen.

Lånar denna tråden då det troligen är en Ormvråk jag lyckades fotografera "hyfsat" idag. Bilden är kraftigt beskuren, så tyvärr går det inte att få den större utan att tappa för mycket i kvalitet.

Bilagor

• rovfågel 013.jpg
    rovfågel 013.jpg
    20.3 KB · Visningar: 2,185
Ja det ser ut att vara en ormvråk. Notera det ljusa bandet över bröstet, ett typiskt kännetecken.

Var ute vid Svaneholms slott idag. Ny bild, på rovfågel. Som jag först på avstånd trodde var en glada - men när den kom närmre såg jag att den saknade den kluvna stjärten. Tycker mig ana ett ljusare parti över bröstet - är det "ormvråkens band"? Men tycker den verkar vara rent för vit för att vara ormvråk - men det kanske finns olika fjäderskrudar? Tycker dock att fingarna är annorlunda mot vråken igår - så jag vill nog ändå ha det till att det inte är en ormvråk?

Bilagor

• svaneholm 004_400.jpg
    svaneholm 004_400.jpg
    22.1 KB · Visningar: 6,291
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar