Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ormar

Produkter
(logga in för att koppla)
Kuriosa.

Från Djupan rinner Igelbäcken ner till Edsviken som är rikskänd genom att vara ett av relativt få kända vatten där fisken grönling (utrotningshotad) lever. Den inplanterades av någon kung på 1X00 talet någongång...
/Håkan
*inte bara fotograf utan även fritidsfiskare och innehavare av mycket onödigt vetande*

Någon som har koll på bra ormområden i Skåne? Verkar intressant och kul, samt lite svårt att hitta bra tillfällen till orm vilket såklart gör det hela än mer intressant. :eek:)

Newman75 skrev:
Någon som har koll på bra ormområden i Skåne? Verkar intressant och kul, samt lite svårt att hitta bra tillfällen till orm vilket såklart gör det hela än mer intressant. :eek:)

Skåne är tyvärr inget vidare bra för orm såvitt jag vet, iaf inte de odlade delarna. Men det område där jag trots allt sett en del huggorm, är Kullaberg. Annars har jag en del snok runt omkring en del gölar med vatten där jag bor, utanför Ängelholm. Men riktigt mycket är det inte.

casting skrev:
Skåne är tyvärr inget vidare bra för orm såvitt jag vet, iaf inte de odlade delarna. Men det område där jag trots allt sett en del huggorm, är Kullaberg. Annars har jag en del snok runt omkring en del gölar med vatten där jag bor, utanför Ängelholm. Men riktigt mycket är det inte.
Tackar, får se om jag gör en satsning på det då, men som sagt - Skåne är ju inget vidare i just detta hänseende.

Någon som har ett bra ställe för huggorm runt Stockholm.
Snok hittar jag överallt men ingen huggorm.

Huggisarna smiter ju så fort man kommer nära :-(
Men hur aggresiva är dom? Typ med kameran ett par dm ifrån?

FILM) (ulltand skrev:
Huggisarna smiter ju så fort man kommer nära :-(
Men hur aggresiva är dom? Typ med kameran ett par dm ifrån?

Testa! Hur ska du annars lära dig? ;)

Ärligt talat så undrar jag vem som blir biten först av detta nyväckta Huggormsintresset på FS.

Lasse H skrev:
Det lär visst finnas mycket orm ute i markerna vid denna årstid?

Var hittar man sådana i Stockholmstrakten?

Är det i stenrösen i största allmänhet man letar?

Finns det några knep?

Ja man ska nog titta på sin egen bakgård innan man ställer frågor här i forumet.

En kilometer hemifrån kryllar det av huggorm och snok.
Fick syn på en huggorm så fort jag klev av cykeln.
Den hann jag inte plåta.
Fem minuter efter det fann vi två små snokar varav den mindre var ca fem cm lång bara.
Den fick jag många bilder på.
Den var helt otroligt aggresiv och högg mot mitt objektiv hela tiden.
Trodde inte snokar var sådana.

Pratade också med ett förbipasserande par som berättade att dom såg minst 3-5 ormar per dag just där.
Både huggorm och snok.
Dom hade aldrig sett så mycket orm som i år.

Bilagor

• snok.jpg
    snok.jpg
    54 KB · Visningar: 615
Re: Re: ormar

Lasse H skrev:
Ja man ska nog titta på sin egen bakgård innan man ställer frågor här i forumet.

En kilometer hemifrån kryllar det av huggorm och snok.
Fick syn på en huggorm så fort jag klev av cykeln.
Den hann jag inte plåta.
Fem minuter efter det fann vi två små snokar varav den mindre var ca fem cm lång bara.
Den fick jag många bilder på.
Den var helt otroligt aggresiv och högg mot mitt objektiv hela tiden.
Trodde inte snokar var sådana.

Pratade också med ett förbipasserande par som berättade att dom såg minst 3-5 ormar per dag just där.
Både huggorm och snok.
Dom hade aldrig sett så mycket orm som i år.
Riktigt läcker tunga!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar