Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

OneDrive

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som använder sig av OneDrive och kan berätta lite om den tjänsten?

Det är hotmails lagringstjänst med 6-8 GB lagringsplats. vilket kan utökas via köpa till eller att man delar eller får folk dit ( kommer inte ihåg exakta villkoren)
Hette skydrive innan tror jag
Fungerar bra för mig
Laddar upp bilder i album och sedan kan man dela med sig till vem man vill ( bara det albumet)
Använder den själv till att dela med sig inom familjen mest
Varit på kalas eller något så redigerar jag bilderna och laddar upp dom på onedrive och skickar ett delningsmail till dom som blir berörda så slipper jag skicka till många eller ha det med på usb sticka
Kan även välja att dom kan titta och ta hem eller även redigera
Har även använt den till andra event som jag varit på typ fotade på en mc träff
Lämnade ut visitkort och sa att dom fick skicka ett mail så skulle jag skicka länken
Jag lägger själv alltid upp bilderna här med kraftigt reducerad kvalitet och storlek samt då mitt namn. se bra ut på skärm men svårare att göra en bra förstoring
Vill dom ha bättre kvalitet och storlek så får dom höra av sig
Har fått en del bilder sålda och nya kontakter på det sättet
Mats

Det är hotmails lagringstjänst med 6-8 GB lagringsplats. vilket kan utökas via köpa till eller att man delar eller får folk dit ( kommer inte ihåg exakta villkoren)
Hette skydrive innan tror jag
Fungerar bra för mig
Laddar upp bilder i album och sedan kan man dela med sig till vem man vill ( bara det albumet)
Använder den själv till att dela med sig inom familjen mest
Varit på kalas eller något så redigerar jag bilderna och laddar upp dom på onedrive och skickar ett delningsmail till dom som blir berörda så slipper jag skicka till många eller ha det med på usb sticka
Kan även välja att dom kan titta och ta hem eller även redigera
Har även använt den till andra event som jag varit på typ fotade på en mc träff
Lämnade ut visitkort och sa att dom fick skicka ett mail så skulle jag skicka länken
Jag lägger själv alltid upp bilderna här med kraftigt reducerad kvalitet och storlek samt då mitt namn. se bra ut på skärm men svårare att göra en bra förstoring
Vill dom ha bättre kvalitet och storlek så får dom höra av sig
Har fått en del bilder sålda och nya kontakter på det sättet
Mats
Tack för informationen. Jag undrar ang. detta med "redigering" är det integrerat i den webbbaserad OneDrive att man kan redigera bilderna där?

Tack för informationen. Jag undrar ang. detta med "redigering" är det integrerat i den webbbaserad OneDrive att man kan redigera bilderna där?

Vad jag vet så kan man inte redigera i OneDrive
Det är bara en lagringsplats för filer
Du kan lägga upp vilka filer du vill vad jag vet ( bilder film dokument ) men inte redigera
Redigerar gör jag i Lightroom ( ca 90% ) resten i elements eller PS.
Och efter det så exporterar jag dom till en mapp genom LR som jag döpt till web där jag då ställt in att den skall förminskas efter mina parametrar och derefter går jag in på OneDrive och skapar mapp och laddar upp , och skickar delningen till dom som skall ha
Och som jag skrev tidigare så förminskar jag bilderna kraftigt och lägger till copyright med min
e-postadress om någon vill ha dom i bättre kvalitet så får dom höra av sig

Vad jag vet så kan man inte redigera i OneDrive
Det är bara en lagringsplats för filer
Du kan lägga upp vilka filer du vill vad jag vet ( bilder film dokument ) men inte redigera
Redigerar gör jag i Lightroom ( ca 90% ) resten i elements eller PS.
Och efter det så exporterar jag dom till en mapp genom LR som jag döpt till web där jag då ställt in att den skall förminskas efter mina parametrar och derefter går jag in på OneDrive och skapar mapp och laddar upp , och skickar delningen till dom som skall ha
Och som jag skrev tidigare så förminskar jag bilderna kraftigt och lägger till copyright med min
e-postadress om någon vill ha dom i bättre kvalitet så får dom höra av sig

Tack för svaret!... Då är det ingen intressant lösning för mig just nu.... /Marie

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto