Annons

Omröstningar

Produkter
(logga in för att koppla)
Gunnlaug skrev:
Så om jag fattat er (Janne & Eva) rätt... så krävs det inte speciellt mycket energi för att få till en omröstning... har jag fel..?
Hur ska den enskilde medlemmen få kött på benen (information) i dessa många ggr komplexa flerdimensionella frågor..? Några textrader på inlogg-sidan..?

På precis samma sätt som du!
 
Gunnlaug skrev:
Så om jag fattat er (Janne & Eva) rätt... så krävs det inte speciellt mycket energi för att få till en omröstning... har jag fel..?
Hur ska den enskilde medlemmen få kött på benen (information) i dessa många ggr komplexa flerdimensionella frågor..? Några textrader på inlogg-sidan..?

Alla läser forum som du, men kan tycka via omröstning, utan att skriva i forum!
 
Arleklint skrev:
I omröstningar röstar man bara, inte agiterar.
Agiterar gör man i forum

Min poäng med omröstning var att ge möjlighet för dem som av någon orsak inte vill/kan agitera att få sin röst hörd.

Jag tycker det är lite som att omyndigförklara folket här. Jag tror tröskeln är högre för att våga sig på att publicera sina bilder.

/Johan
 
Arleklint skrev:
Alla läser forum som du, men kan tycka via omröstning, utan att skriva i forum!

Å där skiljer vi oss åt Janne... Jag tycker det ska till lite mer energikrävande arbete från den enskilde individen än bara ett passivt klick på en omröstningsknapp...
 
hansen2 skrev:
Jag tycker det är lite som att omyndigförklara folket här. Jag tror tröskeln är högre för att våga sig på att publicera sina bilder.

/Johan

Jag har inte talat om att publicera bilder.
Jag talade om att skriva i forum.

Själv kommer jag inte skriva vad som helst längre.
Jag har blivit påhoppad nog. I privata mail!
 
Arleklint skrev:
Jag har inte talat om att publicera bilder.
Jag talade om att skriva i forum.

Men det var vad jag jämförde med, dvs att jag tror att tröskeln för att våga publicera sina bilder här är högre än att skriva i forumen.

/Johan
 
Gunnlaug skrev:
Genom att argumentera i forumet menar du..?

Men medlemmar kan väl läsa för att dom inte skriver...
titta bara på alla som tittar in i forumen...
de är inte alla som vågar skriva här.

Men folk förstår lika väl som du och jag och han o hon... även om man inte skriver i ett forum.
 
Samtidigt kan det väl inte vara önskvärt att utelämnas till forumtrådar (eller pajkastnings-trådar) då det ska till å röstas... någon måste väl ta på sig ansvaret för en tydlig Ja/Nej-sida...
 
Gunnlaug skrev:
Samtidigt kan det väl inte vara önskvärt att utelämnas till forumtrådar (eller pajkastnings-trådar) då det ska till å röstas... någon måste väl ta på sig ansvaret för en tydlig Ja/Nej-sida...

Sant! FS borde avsluta pajkastningstrådar.
 
Arleklint skrev:


Själv kommer jag inte skriva vad som helst längre.
Jag har blivit påhoppad nog. I privata mail!

Ja å då kan X rent logiskt faktikt få för sig (utifrån den diskussion som här varit) att det skulle kunna vara undertecknad som författat dessa mail...
Svaret är Nej... å jag är den andre att beklaga det inträffade Janne...

Bara ett förtydligande i all välmening...
 
Arleklint skrev:
Sant! FS borde avsluta pajkastningstrådar.

Mitt syfte har aldrig varit å kasta paj Janne... men tyvärr har dessa trådar en tendens att driva argumentationer i den riktningen... men intentionen har aldrig varit paj-kastning...


Mvh...
 
Självklart kan omröstningar vara användbara, men det känns som att det viktiga som händer i forumet, idéerna som föds och utvecklas, aldrig kan ersättas med omröstningar.

Det är jättetråkigt om det är som ni skriver att det finns en massa medlemmar som helt enkelt inte törs skriva i forumet. Min egen upplevelse av forumet är att det är en rätt trevlig stämning även om det givetvis urartar ibland - men att det skulle göra att folk inte törs skriva all känns främmande. Det känns mer troligt att avsaknaden av fler röster i debatten helt enkelt beror på att alla inte tycker det är världens viktigaste sak hur fotosidan utformar det ena eller det andra.

Det känns också som att om vi medlemmar ska få vara med och påverka hur fotosidan utvecklas så kanske det kan krävas av oss att vi engagerar oss mer än bara klicka i nån omröstning som poppar upp när vi loggar in. Jag tycker det kan krävas av oss att vi bryr oss tillräckligt för att göra ett foruminlägg.

/Maria
 
J.V Sandell:
Vad du tar i! Jag har inget emot din diskussion i denna tråd. Du får diskutera hur du vill. Det är kul!

Det jag syftar på är personangrepp på ett mycket djupare plan som drabbat inte bara mig, utan även min tjej. Sådant borde FS se redan i trådarna och radera bort!

Utsätts man för sådant så drar man sig sedan från att diskutera i trådar. Då räcker det att bara läsa och rösta.
 
OT: Rapportera alla personangrepp så försöker vi agera så fort vi bara hinner. Utan rapporter så har vi ingen chans att agera. (Svara inte på detta inlägg)
 
Arleklint skrev:
J.V Sandell:
Vad du tar i! Jag har inget emot din diskussion i denna tråd. Du får diskutera hur du vill. Det är kul!

Det jag syftar på är personangrepp på ett mycket djupare plan som drabbat inte bara mig, utan även min tjej. Sådant borde FS se redan i trådarna och radera bort!

Utsätts man för sådant så drar man sig sedan från att diskutera i trådar. Då räcker det att bara läsa och rösta.

Tacksam för att du gjorde detta förtydligande då det var svårt att utläsa i ditt ursprungsinlägg...
Beklagar det inträffade igen Janne...
Ja jag tycker (inte helt otippat) också det är förbannat givande med diskussioner av den är typen... ja det är helt enkelt sunt å vitaliserande... allt kan ju inte vara socker-sött hela tiden...

Mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.