vem har sagt att HELA iden med 4/3 sensor är att göra ENDAST små kameror? Tokigaste myten.
Någon myt handlar det absolut inte om. Vet vad en myt är?
Att väldigt månägde ga lägger av med systemkameror på grund av att det är för mycket att släpa på är ingen myt utan en verklighet. De hamnar i gruppen mobilkamera fotografer.
Jag kan få mina Fuji APS-C kameror bli nästan lika stora som min Canon 5D MKIV genom att sätta på batterigreppen.
Fast skall jag gå ut och fota lite en kväll sätter jag inte på något tungt grepp.
Jag kör med ett batteri och kan ta cirka 500 bilder. Eller så väljer jag X-PRO2 och några av deras fasta objektiv som knappt väger något.
Jag körde för länge sedan Canon 1D MKIIN som tog väldigt bra bilder men vägde ordentligt och et var en tung väska att bära på om man skulle ha med sig ett par objektiv. Sedan blev det Canon 5D som var lite lättare och man kunde använda batterigrepp när man behövde det och om inte lämna det hemma.
Om ett par veckor skall jag åka till Spanien och några fantastiska platser. Det blir nog här i närheten jag kommer övervintra nästa år med båten Så det är också lite att reka området.
Vilka kameror tror du får följa med?
Jo Canon får stanna hemma för dess objektiv och hus är för stora ch tunga.
Så det blir Fuji X-H1 och förmodligen X-PRO2 samt 10-24, 16-55 och 50-140. Förmodligen också några fasta ljusstarka från första generationen.
Vikt spelar stor roll. Batterigreppen får stanna hemma.
Jag är inte ensam om att tänka på att sluta släpa på prylar. Vi är nog många som släpat på alldeles för många kilo fotoutrusning i värmen runt om i världen.
Av det skälet kan jag inte förstå varför Olympus byggde denna klump. Varför inte ett batterigrepp. Ville de framstå som de hade en 1DX utmanare?