Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Olympus E-620 för 2990:- hos ElGiganten
- Trådstartare FranzEA
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Fast just nu är väl den fina grejen med den här kameran dess billighet! ;-)En av de fina grejorna med den här kameran är ju dess litenhet. Denna fördel försvinner ju om man sätter på batterigrepp...
bjoele
Aktiv medlem
Fast just nu är väl den fina grejen med den här kameran dess billighet! ;-)
Jag har redan för många kameror... bäst jag gömmer kreditkortet för mig själv.
Antonic
Aktiv medlem
Kollade med cyberphoto om batterigreppet men dom hade inte hört eller sett något om det och dom hade väldigt svårt att tro det.
Jag kan inte heller hitta någon info om detta.
Visst gör batterigreppet större men man kanske inte behöver smidigheten varje gång.
Ska du till en mässa och fota så kan du ta batterigrepp, blixt och zoomobjektivet och när du ska på middag eller fest så ta bara pancake
Något jag tycker om är att 620in känns så mycket bättre kvalitetsmässigt än
canon 1000d 450-500D
Ja har känt på alla och även ägt en 500D.
Jag kan inte heller hitta någon info om detta.
Visst gör batterigreppet större men man kanske inte behöver smidigheten varje gång.
Ska du till en mässa och fota så kan du ta batterigrepp, blixt och zoomobjektivet och när du ska på middag eller fest så ta bara pancake
Något jag tycker om är att 620in känns så mycket bättre kvalitetsmässigt än
canon 1000d 450-500D
Ja har känt på alla och även ägt en 500D.
goldenax
Medlem
Såg att det stod det på prisjakt att någon skrev det men hittar ingen info om det någon annanstans?
Har sett det på ett par mer eller mindre pålitliga engelskspråkiga sidor, hoppas såklart att det är sant men har inga säkra källor.
http://www.mtitechclub.org/olympus-...er-vertical-grip-for-e-620-digital-slr-camera
hittade detta också som motsäger det: "I have read some forum reports from users that the HLD-5 battery grip speeds up the AF performance of some Zuiko Digital lenses. This was one of the first things I tried out with my range of lenses. I found no such advantage with any of the ZD lens I own (I have examples from the three grades). If any reader can provide details of enhanced AF performance I'd be grateful if they would contact me with the lens used; the circumstances and an estimate of increased speed so I can try it out myself and share the results with others."
källa: http://www.biofos.com/esystem/e620_grip.html
Så det blir att testa helt enkelt och bilda sig en egen uppfattning.
goldenax
Medlem
En av de fina grejorna med den här kameran är ju dess litenhet. Denna fördel försvinner ju om man sätter på batterigrepp...
Sant, men man kan ju förhoppningsvis ta bort batterigreppet när man behöver ha en liten kamera. The best of two worlds.
Jag har i alla fall saknat möjligheten på min e-510:a som också är en ganska liten kamera.
goldenax
Medlem
nu har elgiganten låst den. Går ej att beställa mer.
/Stefan
Troligen slutsåld. Svårt att tro att de kommer tillbaka till det priset.
Skönt ändå att man tog beslutet att köpa, jag hade ångrat mig idag annars....
goldenax
Medlem
Jag funderar också på att köpa batterigrepp + 2st batterier med frågan är om man har användning av batterigreppet eller om man bara ska ta med sig ett extra batteri.
Har nu testat lite lätt och måste säga att kameran passar bättre i frugans händer än mina trots att de är små.
Men med batterigreppet blev kameran helt suverän även för mig. Kan absolut rekommendera den extra tusenlappen för ett stabilare grepp.
Är man tjej kan jag tänka mig att den fungerar bra utan batterigrepp.
Nu hoppas jag att jag får lite tid att leka med denna kamera också.
Anders Norén
Aktiv medlem
Både Clas Ohlson och Siba säljer E-450 + 14-42 för 2990 just nu. Inte samma sak som E-620, men billigt i alla fall...