Annons

Olympus E-620 för 2990:- hos ElGiganten

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag som hade tänkt köpa 60d med mik stativ m.m.

Jag beställde faktiskt denna kamera istället med blixt.
Allt gick på 3450kr inkl frakt

Jag klarar mig utan filmning i höst så denna blir perfekt

Spontanköp igen! Till det priset var man tvungen att köpa, kan alltid vara bra att ha ett extrahus.

Detta var ett bra substitut för dem som missade att köpa E-450 på mediamarkt.

Det största problemet med Olympus 620 är imho inte att den inte kan filma utan att den har en riktigt usel sökare. Men annars är det väldigt mycket kamera för pengarna.

Det är väl lite subjektiv, någon kanske vill filma med sin kamera och någon kanske trivs utmärkt och inte störs av den lite mindre sökaren..

Svårslaget tips för den som vill ha en kamera med kit-objektiv och är nöjd så. För den som vill bygga ut med fler objektiv tror jag det är en dead end.

Spegellöst 4/3 kan ha en framtid om man lyckas göra små kameror (a la Leica), men jag tror inte på formatet med spegel. Dessutom alldeles för dyra objektiv med tanke på sensorstorleken (mängden glas).

Obs att jag inte använt någon Olympus systemkamera, så ta min åsikt med en liten nypa salt.

Man kan ju köpa E620 och sälja sin gamla för de som har E420 eller E520. Tror E420 går på ca 2-2500 kr beg ocg E520 för 3-3500 kr.

/Stefan

Senast ändrad:
Har elgiganten gjort fel?
Priset på internetbutiken är 2990 kr.
Kolla deras första sidan i menyn till vänster.
Veckans annons... där finns kameran inte med som superbilligt pris.
Kolla sedan Foto-Extra. Det är en pdf fil med deras specialerbjudanden. kolla priset på E-620 där!!!

/Stefan

.....
/Stefan

Vet inte men det känns lite skumt, inget i Eltanten blaskan som kom i brevlådan i början av veckan. Det är ju konstigt att de skulle köra en 50% rabatt på sitt foto-extra blad.

Min 620:a är i alla fall "in transit".

Kan ju vara skoj att göra en bra affär någon gång...

Priset på internetbutiken är 2990 kr.
Kolla deras första sidan i menyn till vänster.
Veckans annons... där finns kameran inte med som superbilligt pris.
Kolla sedan Foto-Extra. Det är en pdf fil med deras specialerbjudanden. kolla priset på E-620 där!!!

/Stefan

Om det skulle vara fel så gäller det att beställa snabbt innan de inser sitt misstag! ;)

Jag kunde inte motstå längre, och trots att jag är nöjd med min E-510 så slog jag till. E-620 kan vara en bra extrakamera :)

Jag kunde inte motstå längre, och trots att jag är nöjd med min E-510 så slog jag till. E-620 kan vara en bra extrakamera :)

Jag gjorde samma sak, sen köpte jag batterigreppet för halva priset på netonnet också. Renoveringen av vardagsrummet får nog vänta tills kassan fyllts på. Bra för då kanske jag har tid att fotografera lite också :)

Svårslaget tips för den som vill ha en kamera med kit-objektiv och är nöjd så. För den som vill bygga ut med fler objektiv tror jag det är en dead end.

Spegellöst 4/3 kan ha en framtid om man lyckas göra små kameror (a la Leica), men jag tror inte på formatet med spegel. Dessutom alldeles för dyra objektiv med tanke på sensorstorleken (mängden glas).

Obs att jag inte använt någon Olympus systemkamera, så ta min åsikt med en liten nypa salt.

Finns en hel del bra objektiv till den men förstår din poäng.

Kommer själv köpa detta:
Olympus Zuiko Digital 25/2,8 Pancake
Byta ut kitobjektivet/vidvinkelobjektiv
Olympus FL-36R Blixt, Ute efter vinkelbar blixt
Batterigrepp + batterier

Kamera + pancake + 2st blixtar (köpte Fl-20 för 390kr) + batterigrepp med batterier =
9840kr vilket är rätt bra.

Jag gjorde samma sak, sen köpte jag batterigreppet för halva priset på netonnet också. Renoveringen av vardagsrummet får nog vänta tills kassan fyllts på. Bra för då kanske jag har tid att fotografera lite också :)

Jag funderar också på att köpa batterigrepp + 2st batterier med frågan är om man har användning av batterigreppet eller om man bara ska ta med sig ett extra batteri.

Jag funderar också på att köpa batterigrepp + 2st batterier med frågan är om man har användning av batterigreppet eller om man bara ska ta med sig ett extra batteri.

Har hört att autofokus snabbas upp när man använder batterigreppet med två batterier. Så det finns en anledning till att skaffa det, speciellt nu när man kan köpa det till halva priset.

Har hört att autofokus snabbas upp när man använder batterigreppet med två batterier. Så det finns en anledning till att skaffa det, speciellt nu när man kan köpa det till halva priset.

Såg att det stod det på prisjakt att någon skrev det men hittar ingen info om det någon annanstans?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar