Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-450 för 2000:- på Mediamarkt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är mycket intresserad. Letar egentligen efter en kompakt med fulla manuella inställningsmöjligheter, men denna deal kanske får mig att överge kompakttanken.

Någon som vet hur stor/liten kameran känns?

Hej,

Den är liten för att vara en systemkamera, och den känns gedigen. Den är lätt, men eftersom den är så kompakt blir man lite förvånad över vikten när man lyfter upp den. Den känns inte plastlätt om man säger så.

Det är en helt annan typ av kamera än en kompaktkamera, du har en helt annan kontroll över fotograferingen med denna. Men du kan få nästan samma bildkvalitet med en bra kompaktkamera, under goda förhållanden. Så det beror på vad du är ute efter.

För 2000:- är detta årets fynd i kategorin digitala systemkameror. Mitt rekommendation är köp! Det fanns många när jag köpte mina, men nu vet jag inte om det finns några kvar.

Hoppsan!

Alla som går i tankarna på en systemkamera, men inte vill lägga så hemskt stora summor bör ta tillfället i akt. Om den nu finns kvar.

Jag köpte min E-450 för ett halvår sedan och tyckte jag gjort ett riktigt kap när jag den bara kostade 3700:-. Jag fick i och för sig även med ett extra tele-objektiv (40-150 mm).

Ni som vill ha provbilder kan kolla mitt album. Egentligen alla är tagna på auto-läge. Jag är själv supernöjd med kameran. Säkert till stor del pga att det är första systemkameran, men även för att den verkligen går att växa i.

Som sagt, om ni funderar - sluta upp med det och köp!

Alla som går i tankarna på en systemkamera, men inte vill lägga så hemskt stora summor bör ta tillfället i akt. Om den nu finns kvar.

Jag köpte min E-450 för ett halvår sedan och tyckte jag gjort ett riktigt kap när jag den bara kostade 3700:-. Jag fick i och för sig även med ett extra tele-objektiv (40-150 mm).

Ni som vill ha provbilder kan kolla mitt album. Egentligen alla är tagna på auto-läge. Jag är själv supernöjd med kameran. Säkert till stor del pga att det är första systemkameran, men även för att den verkligen går att växa i.

Som sagt, om ni funderar - sluta upp med det och köp!

Den finns inte kvar. Kollade för en vecka sen.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar