Annons

Olympus C-2100-Canon Pro 90 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

janix

Medlem
Jag har fått möjlighet att välja på 2st olika begagnade kameror Olympus C-2100 eller Canon Pro 90 IS för ett pris av 5-6000:-.

Vilken är bäst,båda har 10*optisk zoom och bildstabilisering,de har dock endast 2.1och3.1 megapixlar,räcker detta till för att skriva ut högklassiga bilder i fotokvalite.

Är de här kamerorna något att satsa på eller man bör köpa den nya Olympus C-750 med 10*gånger zoom och 4 megapixlar dock utan bildstbilisator.

Vore tacksam hjälp med detta dilemma.

MVH.
Jan
 
Pro 90

Jag har använt Pro 90 IS. En bra kamera. Kanske lite soft på max-zoom, men helt OK. Bildstabiliseringen funkar mycket bra! Den anser jag vara värd en hel del.
Visst räcker pixlarna till "fotokvalitet", frågan är bara hur stora foton du vill ha. 2.1 Mpix räcker till bra utskrifter i A5-storlek i alla fall.
Priset är ok.
 
Jag har 2100 som jag är nöjd med 2,1 mpxl. Den ger mycket bra bilder jämfört med många andra kamrer men det gäller vad priset är...;=)
 
janix skrev:
Jag har fått möjlighet att välja på 2st olika begagnade kameror Olympus C-2100 eller Canon Pro 90 IS för ett pris av 5-6000:-.

Är Olympusen ny? För 5000 är dyrt för en beggad C-2100, då den i slutändan kostade 4700:- som ny i butik. En beggad skulle jag betala max 4000:- för.
Däremot är Canonen prisvärd...
 
Ang.Olympus C-2100.

Hej Björn.

Tack för hjälpen att välja kamera,det blev en Olympus C-2100 tack vare dig.

Nu undrar jag om du kan hjälpa mig med att skaffa svensk manual,fick bara med en Engelsk.

Jag tillhör den generationen som är ganska dålig på Engelska.

MVH!Jan.
 
Tjenare och grattis till valet!
Jag har en tunnare manual på svenska. Är det intressant så kan jag scanna in och maila över till dej.
(Det är inte så många sidor).

Vi hörs..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.