Jedda
Aktiv medlem
Har under den senaste säsongen fotat en del åt ett handbollslag där jag bor och under veckan som gick var en av spelarna i laget "Veckans bloggare" för en av lokaltidningarna. Där använde spelaren ett par av mina bilder som jag lagt upp på Facebook utan min vetskap. Nu funderar jag på vad man ska göra åt det hela, för även om jag antar att det är spelaren själv som lagt upp bilderna utan tidningens vetskap så ligger väl det yttersta ansvaret på tidningen som ansvarig utgivare. Totalt rör det sig om 5 st bilder och eftersom jag kommer fortsätta fota åt klubben i år så är det en lite knepig situation för mig också eftersom det vore trist om jag t ex skulle kräva betalt för bilderna av tidningen och så blir de sura på spelaren som publicerat bilderna, så därför tänkte jag fråga om råd hur ni skulle agerat i en sån här situation.
Bloggen är ju inte aktuell på deras sida längre, men jag har kvar länken och bilderna finns kvar fortfarande, men det spelar väl ingen större roll egentligen.
Bloggen är ju inte aktuell på deras sida längre, men jag har kvar länken och bilderna finns kvar fortfarande, men det spelar väl ingen större roll egentligen.