ANNONS
Annons

Olika Adobe program på olika datorer med samma licens ?

Produkter
(logga in för att koppla)

bam

Aktiv medlem
Har idag Photoshop installerat på två datorer, ska nu lägga till Indesign på en av dem samt på en bärbar, där jag inte ska ha Photoshop.
Samma program kan ju bara vara aktiva på en dator samtidigt, men kan Photoshop och Indesign vara aktiva samtidigt på olika
datorer ?
Eller måste jag skapa en egen licens för indesign. (Just nu har Aobe rabatt på hela Creative Cloud men det löser inte mitt problem)
Blir inte riktigt klok på Adobes beskrivning av aktivering.

Du kan installera programmen på hur många datorer du vill men creative cloud kan bara vara aktivt på två samtidigt. Det som händer om du startar något av programmen men inte har crestive cloud aktivt på den är att du ombeds deaktivera det på en av dom som har det aktivt. Du får en lista på de datorer som har det aktiverat och väljer en av de som du inte använder. Då flyttas den ”licensen” till den du vill använda. Det hårfint och är enkelt men kräver internet uppkoppling.
Stt flytta licensen mellan datorer betyder inte att du avinstallerar något program de är bara inaktiva och kräver att du flyttar en licens till den datorn om du vill använda den. Att du köper hela creative cloud betyder inte heller att alla program installeras du väljer själv vilka delar som ska finnas på de olika datorerna.

Tack för svar, då borde jag kunna köra Photoshop på en dator och Indesign på nästa, samtidigt och under samma Creative Cloud licens. jag provar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar