Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)

Intressanta första användarsynpunkter, dock inte så speciellt utömmande.

Ljusare och större sökare...än 20D/30D alltså.
Tystare slutare...
Snabbare seriebildstagning...
Snabbare och säkrare AF...
Större och ljusare LCD-skärm...
Modernare menyer...
Enkelt hanterbar "Live View".
)

Kanske dags att börja fundera på en beställning...
 
PierreS skrev:
Jag skiter nog i det...väntar på 50d istället...:D
Du har ju enligt din presentationsbild ganska djupt liggande ögon så jag förstår att den nya sökaren till trots så väntar du på nåt bättre.
:))

Jag har f. ö. beställt en hos en vanlig fotohandlare som verkar kunna matcha priset hos Scandinavian Ph och Cyberph.
Tror och hoppas på tillräckliga förbättringar jämfört med min 20D
 
Senast ändrad:
Ja dom verkar väldigt likvärdiga vid en första hastig titt. Kanske lite mer detaljer i 40D.
Kameran dom testat verkar vara en beta-modell men dom första seriemodellerna verkar vara på väg ut till handlarna nu i slutet av aug, så det står väl inte på förrän det kommer mer genomgående tester.
 
Just de här "Babelfishöversatta" testet har jag tolkat som en Betakamera men troligtvis skiljer de nog inte nåt mot en serietillverkad. Hur som helst så lär vi få se massor med tester den närmaste tiden.

Klipp från testen:
"< Date Junichi being digital, it probably will go! > < Bulletin edition > CANON EOS 40D (β machine)

Reported by Date Junichi"
 
Tänkte inte på det

Det är ju riktigt att testerna kan ha gjorts tidigare även om de inte tillåtits publiceras
 
Enicar skrev:
Jag har f. ö. beställt en hos en vanlig fotohandlare som verkar kunna matcha priset hos Scandinavian Ph och Cyberph.
Tror och hoppas på tillräckliga förbättringar jämfört med min 20D

Jag tror inte du blir besviken. Håller på att försöka planera in en i min budget. Jag ska trots allt vänta på testerna först. Brus autofokus och sånt vill jag ha svart på vitt. Jag är lite brusjägare. Vill kunna hålla ganska snabba slutartider när jag fotar närbilder. Svårt att hålla stilla.
 
Enicar skrev:
Du har ju enligt din presentationsbild ganska djupt liggande ögon så jag förstår att den nya sökaren till trots så väntar du på nåt bättre.
:))

Nos.. eh näsan gör dessutom att jag ständigt kommer åt knapparna på min 350d. De knapparna är flyttade såg jag...mycket positivt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.