Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
psandelin skrev:
Härligt att se att Direct Print knappen fortfarande finns med!

Rätta mig om jag har fel, men används inte direct print-knappen till att föra över bilder via det "trådlösa batterigreppet" också?


Hur som helst så står jag i Cyberphotos kö nu också, glömde dock fråga vilken plats jag fick...
 
johpih skrev:
Staffan !

Skall jag tolka dig som att EOS 40D är vädertätad, men inte riktigt som EOS 1DIII.

Hur är klassningen, det är OK om det läcker in vid knapparna men inte via luckor och batterigreppert?

Är detta en nästan vädertät ?

Det är nog rätt tolkat.

Typ, Canon 40D är vädertätad, men ändå inte..

Gissar att dom testat 30D och funnit att största läckagebovarna är just luckor och batterigrepp.

ELLER, så är det billigare att täta just dom delarna, samtidigt som det då också ser bättre ut i nya specen med vädertätning....
 
Äntligen kan man fota på det moderna viset,
en halvmeter framför huvudet och titta på LCDn ;-)
Det blir en köplats på en gång!
 
Jag har aldrig nånsin saknat Live-view på min 10D, men vi får väl se... 10D>40D känns som en rimlig uppgradering.
 
Linmajon skrev:
Jag har aldrig nånsin saknat Live-view på min 10D, men vi får väl se... 10D>40D känns som en rimlig uppgradering.
Håller med. Är i samma situation. Min 10D tuffar och går fortfarande, men nu är det dags med ett andrahus. Känns som ett bra steg.
 
Jimsan skrev:
Håller med. Är i samma situation. Min 10D tuffar och går fortfarande, men nu är det dags med ett andrahus. Känns som ett bra steg.

Och jag tar ett liknande steg från min snart två år gamla 350D..

Även om mitt steg är nytt och uppåt.
 
Jo har börjat snegla lite ont på min 300D jag med. Har inte kännt behov av att uppgradera mig förrän nu. Iof lockade 5D ett tag där, men lite annorlunda prisklass på den.

Det blir ju dock lite skillnad 300D->40D dock. =)
 
abrizz skrev:
Jo har börjat snegla lite ont på min 300D jag med. Har inte kännt behov av att uppgradera mig förrän nu. Iof lockade 5D ett tag där, men lite annorlunda prisklass på den.

Det blir ju dock lite skillnad 300D->40D dock. =)

Känns lite som ett sidospår att diskutera "hur gammal är din kamera vs. hur mycket funderar du på att byta". Jag för min del överväger att byta D60 mot 40D, om någon undrar.

Det finns ju ganska mycket extrasaker till. Intresant att se total prislista på allt lull-lull.
 
Menar bara att det är först nu det känns som att det är värt att byta upp sig inom den här kameraklassen, iaf för mig. Om någon skulle fråga mig vad det är som är bra med 40D så skulle jag nog inte kunna peka ut en enda sak, det är alla de små sakerna som har förbättrats genom åren som i helhet gör den intressant.
 
Jimsan skrev:
Vad är det för skillnad på de olika batterigreppen BP-E2 och BP-E2N?
Vädertätningen är väl en sak.
Tror inte det är så mycket mer. Verkar vara samma ergonomi och båda tar 2 batterier.

(Enligt Canons pressrelease är det nydesignat: "...redesigned high-capacity Battery Grip BG-E2N" men jag tror bara dom menar vädertätningen i begreppet "redesigned")
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.