Helmetrock
Aktiv medlem
En gillaknapp utan en ogillaknapp skulle bara vara urvattnat, det krävs båda två för att få någon effekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En gillaknapp utan en ogillaknapp skulle bara vara urvattnat, det krävs båda två för att få någon effekt.
Så du tycker alltså det är högre prio att bekämpa off topic än att plocka trista personangrepp, som tex ditt eget otrevliga påstående här om att vi skulle vara mobboffer? Vilken persontyp var du själv i skolan kan man undra.De enda gångerna som FS:ans moderatorer triggar igång, är när de uppfattar personangrepp, vanligtvis då något tillmäle som påminner om den mobbning de själva utsattes för i grundskolan.
Det finns ett mycket större behov av en ogilla-knapp i forumdelen! Som det är nu kan olika forumtrådar fullständigt flippa ut med off-topic ämnen utan att de sk moderatorerna överhuvudtaget reagerar. De enda gångerna som FS:ans moderatorer triggar igång, är när de uppfattar personangrepp, vanligtvis då något tillmäle som påminner om den mobbning de själva utsattes för i grundskolan. I övrigt får tramserier och fullständiga off-topic inlägg pågå in absurdum utan att någon på FS:an reagerar. Goda exempel på sådana avarter hittar man lättast i Sony-forumen! På Flashback, ett fritt forum med fullständig yttrandefrihet, kan man kalla en idiot för idiot utan att riskera uteslutning. Men den som börjar jiddra om off-topic ämnen har snart en spärrad inloggning! Inför en ogilla-knapp vid sidan om en gilla-knapp på FS:an, så får ni en bra uppfattning om vad vi egentligen tycker.
Det finns ett mycket större behov av en ogilla-knapp i forumdelen! Som det är nu kan olika forumtrådar fullständigt flippa ut med off-topic ämnen utan att de sk moderatorerna överhuvudtaget reagerar. De enda gångerna som FS:ans moderatorer triggar igång, är när de uppfattar personangrepp, vanligtvis då något tillmäle som påminner om den mobbning de själva utsattes för i grundskolan. I övrigt får tramserier och fullständiga off-topic inlägg pågå in absurdum utan att någon på FS:an reagerar. Goda exempel på sådana avarter hittar man lättast i Sony-forumen! På Flashback, ett fritt forum med fullständig yttrandefrihet, kan man kalla en idiot för idiot utan att riskera uteslutning. Men den som börjar jiddra om off-topic ämnen har snart en spärrad inloggning! Inför en ogilla-knapp vid sidan om en gilla-knapp på FS:an, så får ni en bra uppfattning om vad vi egentligen tycker.
Ja, om gilla-knappen begränsas till forumdelen kan den säkert göra nytta.Jag skulle gilla en gillaknapp i forumen, ibland skulle det vara trevligt att kunna stötta någon i en diskussion utan att skriva ett helt inlägg som bara upprepar sådant som tidigare sagts, och som signalerar att tråden har nytt innehåll fast den egentligen inte har det.
Gillaknapp måste finnas i alla moderna forum! Jag ogillar att det inte finns gilla! Det känns surt att man måste gilla läget som man normalt ogillar. Gillaknapp ftw!!!
I "Mjukstart" och i "Bildkritik" ska väl en gilla-knapp särskilt undvikas.Personligen tycker jag att det vore tråkigt om bildkritiken utarmades till förmån för en gilla-knapp! Speciellt med tanke på sajtens syfte i mångt om mycket.
Jag tror också att en gilla-knapp skulle minska antalet "fin bild", men också den "kvalitativa" bildkritiken då gillatryckningen blir lättare/bekvämare....
Kanske, kunde man införa det i Mjukstart och Bildkritik enbart.... Fast, även där är väl syftet att få råd, dåd och tyckande så...
Ja, om gilla-knappen begränsas till forumdelen kan den säkert göra nytta.
Att använda gilla-knappen istället för att kommentera bilder, blir nog väldigt tråkigt och innehållslöst.
Jag hoppas ju att folk hellre vill ha mina skrivna kommentarer än att jag bara klickar på gilla-knappen.
Upp med en "Gilla-knapp" nu
Jag tycker att det skulle vara bra på bilder.
Givetvis så ska funktionen att kunna kommentera bilden vara kvar!
Med en Gilla-knapp så kan man gå igenom flertalet bilder och enkelt tala om att man tycker om bilden.
Ibland när man tittar igenom bilder i en pool så orkar man inte sitta och kommentera varje bra bild, skulle man göra det så tar det evigheter och man tröttnar...
Tvekar admin om det ska finnas en gilla-knapp så testa att sätta upp en "test pool" där medlemmarna kan ladda upp sina bilder, det visar sig snabbt om det blir bra eller dåligt.
Givetvis så är detta en facebook syndrom med gilla-knapp men betraktaren/läsaren kan enkelt visa att "det här var bra".
Kanske ska börja med att ha en omröstning på framsidan här på fotosidan.se där man frågar användarna om dom vill ha en knapp eller inte? (Ja/Nej/vet ej)
Det finns ju "Markera som Favorit". Men "gilla" kanske har lite lägre vikt, man vill markera sitt gillande men inte spara på sig bilden någonstans?
Nej en "ogilla" kommer vi inte lägga in. Sajten 500px (som kör hårt med "Gilla") har haft en sådan länge och det har varit föremål för en massa kontroverser. Nu verkar den ha tagits bort.