Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivringen lossnar på Ricoh GRIII

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Hej!
Undrar om det är någon mer än jag som haft problem med att ringen runt objektivet på Ricoh GRIII ramlar av väldit lätt? Har bara tagit bort den ett fåtal gånger och nu sitter den jättedåligt. Nån som fått det åtgärdat eller gjort något själv i sånna fall?

Markus

Min är borta sedan en tid tillbaka. Kan inte påstå att jag saknar den.

Jag har haft en del andra problem med byggkvalitén också.
Gummigreppen har lossnat och ytbeläggningen på skärmen (antireflex) har flagnat bort till hälften. Jag har förvisso kameran löst i jackfickor etc, men aldrig tillsammans med andra saker och ingen av mina tidigare kompakter har råkat ut för det här.

Så, var försiktig med den :)

Oj, det va tråkigt, när ringer gör ju inte så mycket nytta men den gör den ju lite snyggare,

Ja, det är lite trist, experimentera med att sätta en lite bit lim eller tejp någonstans så det krävs lite mer våld för att få bort den.

Och fixa ett skärmskydd redan idag om du tror att du skulle bry dig om avflagningen.
Jag har inte varit särskilt oförsiktig.

Grepplossningen tror jag är svår att undvika, vet inte riktigt vad som orsakat den. Limmet (verkar vara någon form av tunn dubbehäftande tejp) började långsamt bli mer och mer kletigt och läcka ut under greppen efter lite mer än ett år, så jag tog bort dem helt i syfte att limma tillbaka dem, men jag tyckte att kameran var rätt trevlig utan, så det får nog vara så.

Hoppas bara att inget som faktiskt påverkar funktionen går åt pipan, det är ju en mycket trevlig kamera.

Jag har haft den i snart ett år och har väl som vanligen inställningen att saker ska användas. Dock är detta det ända tråkiga jag märkt med den. Någon som rekomenderar ett skärmskydd i lämplig storlek?

ANNONS