ANNONS
Annons

Objektivdjungeln- Canon för nybörjaren

Produkter
(logga in för att koppla)
Tobbe71 skrev:
Hehe.. ok. Jag får iaf mitt 'Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II ' imorgon & Canon EF 50/1,8 II får jag köpa lite senare..

Men en annan sak, ska man använda Uv - filter på sina objektiv, mer som skydd ?

Nu när du användt ditt Tamron i någon vecka, vad tycker du om det? Funderar själv på att köpa ett likadant, var ju riktigt billig.

Tobbe71 skrev:
"Canon EF 50/1.8 II" eller "Canon EF 35/2.0", vilket ska man köpa ?
För både utom / inomhus - bruk, porträtt etc..

Hej, jag har båda dessa objektiv. Vilket du ska köpa beror på vad du ska använda det till.

När jag fotar inomhus, grupper av människor och helkroppsfoto så använder jag absolut 35mm. 50mm känns alldeles för snäv. Alltså en allround-lins inomhus där det är svårt att backa några steg.

50mm funkar bättre för mig utomhus med blommor mm, eller halvkropp/ansikts-porträtt mm.

Jag kommer komplettera dessa med en 17-50/2.8 zoom snarast för att bli lite mer flexibel. Får se då vilken jag använder mest.

Tobbe71 skrev:
"Canon EF 50/1.8 II" eller "Canon EF 35/2.0", vilket ska man köpa ?
För både utom / inomhus - bruk, porträtt etc..

Hej, jag har båda dessa objektiv. Vilket du ska köpa beror på vad du ska använda det till.

När jag fotar inomhus, grupper av människor och helkroppsfoto så använder jag absolut 35mm. 50mm känns alldeles för snäv. Alltså en allround-lins inomhus där det är svårt att backa några steg.

50mm funkar bättre för mig utomhus med blommor mm, eller halvkropp/ansikts-porträtt mm.

Jag kommer komplettera dessa med en 17-50/2.8 zoom snarast för att bli lite mer flexibel. Får se då vilken jag använder mest.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar