forsebo
Medlem
Är en vetgirig nybörjare som har lite funderingar ang. zoom objektiv till min a200..
Köpte mig ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO II Zoom Macro i somras. Detta tog "bra" bilder och fokusen funkande fint, ända tills jag åkte i väg på "min livs resa" till Serengeti. Efter andra dagen rasade fokuset ihop, och det var även svårt att köra manuellt då den hackade o gick trögt.. SURT Har nu skickat iväg den på felsökning/garanti...
Så min fråga är nu vågar jag köpa ett likadant???
Har dessa tre alternativ som jag ser det nu...
1. Köpa ett likadan, o hoppas att det första var ett måndagsexemplar?
2. Sony AF 75-300 /4.5-5.6 ca pris 2500:-
3. Sony AF DT 18-250/3.5-6.3 ca pris 7000:-
Hur ska jag resonera? Nån som har erfarenhet av de ovanstånde objektiven, eller har nåt annat superobjektiv jag bör köpa istället?
Tack på förhand
Köpte mig ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO II Zoom Macro i somras. Detta tog "bra" bilder och fokusen funkande fint, ända tills jag åkte i väg på "min livs resa" till Serengeti. Efter andra dagen rasade fokuset ihop, och det var även svårt att köra manuellt då den hackade o gick trögt.. SURT Har nu skickat iväg den på felsökning/garanti...
Så min fråga är nu vågar jag köpa ett likadant???
Har dessa tre alternativ som jag ser det nu...
1. Köpa ett likadan, o hoppas att det första var ett måndagsexemplar?
2. Sony AF 75-300 /4.5-5.6 ca pris 2500:-
3. Sony AF DT 18-250/3.5-6.3 ca pris 7000:-
Hur ska jag resonera? Nån som har erfarenhet av de ovanstånde objektiven, eller har nåt annat superobjektiv jag bör köpa istället?
Tack på förhand