ANNONS
Annons

Objektivdilemma

Produkter
(logga in för att koppla)
Sigma't (70-300) är väl känt för att ha klena AF-komponenter?

En Beercan (70-210/4) är nog snudd på standardutrustning för Sony-fotografen & ganska tålig mot skit & smällar på grund av sin Volvo 240-konstruktion. Skulle man mot förmodan inte tycka om den är det ju bara att sälja den för det man lagt ut.

Annars är nog 18-250:an ett ganska vettigt resealternativ om man inte vill bära med sig för mycket glas.

Sedan finns detta Minolta 100-200 4,5 som ännu säljs billigt därför folk inte hajat det är rätt ok...Modet har liksom inte ännu kommit till detta objektiv..300-500 och max tusingen kostar dom idag ännu så länge..Men nu snart efter man börjat "peka på dom" kommer priserna knalla sakta uppåt även för dessa troligen.. Men det hade det gjort i alla fall då andra optiker börjar bli dyra för många även om dom är billiga egentligen användarmässigt sett....

En liten snabbtagen jpeg iso 6400 f5 bild föresten ifrån min A700á.... Med 16-105 optik..

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=60

Bilagor

• DSC00345.jpg
    DSC00345.jpg
    17.4 KB · Visningar: 179
Har NU bestämt mig för ett begangnat Sony 18-250mm.. Är som sagt medveten om att man får kompomissa lite men känns helt klart väldigt prisvärt!

Återstår att se ifall jag bli nöjd.

14 ggr zoom? Behändigt, men inget kvalitetsmonster. Blir Du nöjd med det, är Du bara att gratulera - annars får Du återkomma med skammens rodnad på kinderna och fråga igen vad Du ska ha i stället.

Happy shooting.

Som sagt.. jag är en väldigt grön rookie.. Har ju varit "nöjd" med mitt sigma så här långt, så har nog en bra bit kvar till proffsklassen:)
Ger inte mer än knappt 1500:- för detta, så är väl inte värre än att jag kränger det ifall jag blir missnöjd.

14 ggr zoom? Behändigt, men inget kvalitetsmonster. Blir Du nöjd med det, är Du bara att gratulera - annars får Du återkomma med skammens rodnad på kinderna och fråga igen vad Du ska ha i stället.

Happy shooting.

Som sagt.. jag är en väldigt grön rookie.. Har ju varit "nöjd" med mitt sigma så här långt, så har nog en bra bit kvar till proffsklassen:)
Ger inte mer än knappt 1500:- för detta, så är väl inte värre än att jag kränger det ifall jag blir missnöjd.

Det är ett klipp för dom pengarna... Så inget att tveka på anser jag... Bara att handla.. Och sälj den inte även om den inte är "bäst". Utan kompletera med annat senare i stället och bygg på optikutbudet.. En sådan Walk Aroundoptik är ju bra att ha..

Mycket bra köp för dom pengarna! 18-250 är en riktigt bra ultrazoom, jag tror inte du kommer att ångra dig.

hmmm

Ledsen! Det var aldrig meningen att skapa mördande reklam, den sorten gillar jag inte själv.

Äscha då.. Sådant vänskapligt slagskott får man ...

Sant.
Jag garvade så tårarna rann här.. Och satte faktiskt hårdbrö i halsen så min fru kom kutande och började dunka på mig.. Vikket ju gjorde garvanfallaet än värre .....

Och garvet kom ju för Nikon säljer kameror utan den funktionen till o med.. Det var det som gav det jättelika garvanfallet...Det såg så lustigt ut i det ljuset hela komentaren...Klart inget går sönder då inte fuktionen finns ens...

:)

Har NU bestämt mig för ett begangnat Sony 18-250mm.. Är som sagt medveten om att man får kompomissa lite men känns helt klart väldigt prisvärt!

Återstår att se ifall jag bli nöjd.

Sorry om jag frestar med lite inspirationsbilder från Antarctic Photographic Expedition, nu när du bestämt dig.
Bilderna är fotograferade med Sony A900 och Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM.

http://www.luminous-landscape.com/locations/antarctica-2009-portfolio.shtml

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar