Annons

Objektiv:)

Produkter
(logga in för att koppla)
HejHej

Jag köpte mig en Canon EOS 400D för några månader sedan, nu så har jag tröttnat på orginal objektivet.Nu vill jag ha ett Telezoom.

Jag är rättså ny inom fotobranchen så jag vill inte lägga ut alldeles för mycket pengar på Objektivet, ( hälst inte över 3000 )


(

Har kollat lite på detta Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS

samt

Tamron 70-300 objektivet
(har dock hört att detta inte ska vara så bra)

Vad tycker ni om dessa 2 objektiv någon som har eller har haft eller allmänt vet något om dom

)


Någon som har ett bra tips på något sådant objektiv?

// Robin
 
55-250 skulle jag lätt satsa på pg utav bildstabiliseringen.

BTW snyggt namn du har.
 
55-250IS är en modernare konstruktion optimerad på din kameratyp. Absolut bästa valet i klassen enligt min uppfattning. Mycket prisvärt.
 
Tja, det är klar att man kan använda ett argument vare sig det är sant eller inte. Helt rätt. Men Volvo har ett intresse av att försvara sina val. För min del är det en egen slutsats jag har dragit, och jag har inget vinstintresse i denna diskussion. Det är ett faktum att nyare systemkameror med 10-15Mpix på en cropad sensor har en så hög pixeldensitet att den ställer nya krav på objektivkonstruktioner. De gamla objektiven som är byggda för FF d v s 24x36mm behöver inte samma höga upplösning för ett liknande resultat.
Titta gärna på t ex photozone.de och jämför upplösning/bildhöjd på de båda objektiven som diskuterats här.
Ha det gott! /Niclas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.