Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv
- Trådstartare mrkvick
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Hej!
vill inte hålla på o byta fram o tillbaks mellan olika!
Surprise, det tog inte så lång tid ;-)
Det är utan tvekan grymt fina objektiv allihop, men de kan inte ersätta det du ville ha i början av tråden. Men i och med att du redan har ditt kit-objektiv tror jag att du kommer att klara dig bra tills vidare!
Men du skulle kanske komplettera med ett 50/1,8 och eventuellt en hyfsad blixt, det är ju nästan på köpet till det paketet du är ute efter nu. Om du vill. Om inte annat lär du få reda på vad du behöver när du saknar det ;-)
atotowi
Aktiv medlem
Hmm, jag skulle nog fundera på att dumpa kit-objektivet, köpa 70-200/2,8 utan IS och försöka få tag på ett Tamron 17-50/2,8 begagnat och ev byta EF-S 60 makrot till ett Tamron 90/28 Makro istället...
Det skulle ge dig en bättre normalzoom som du kan använda inomhus.
Du tappar IS på 70-200, en del skulle kalla det hål i huvudet men personligen så tycker jag att en ljusstarkare och skarpare normalzoom är värt en del oxå.
En lägre brännvidd på makrot ger en del fördelar som längre arbetsavstånd och snävare bildvinkel vilket gör det lite lättare att få en lugnare bakgrund.
Borde inte bli så mycket dyrare...
Det skulle ge dig en bättre normalzoom som du kan använda inomhus.
Du tappar IS på 70-200, en del skulle kalla det hål i huvudet men personligen så tycker jag att en ljusstarkare och skarpare normalzoom är värt en del oxå.
En lägre brännvidd på makrot ger en del fördelar som längre arbetsavstånd och snävare bildvinkel vilket gör det lite lättare att få en lugnare bakgrund.
Borde inte bli så mycket dyrare...