Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv under 1 år på Nya Zeeland.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografia

Aktiv medlem
Hej!

Skall i september åka till Nya Zeeland under 1 år för att arbeta och försöka uppleva så mycket som möjligt av vad landet har att erbjuda. Jag kommer åka med väldigt lätt packning så då kommer ju frågan om kameratillbehör.

Hade tänkt mig max 2 objektiv till min D10 men vad borde jag satsa på? Slitstarkt? Lätt?

Någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter ifrån liknande resor?

Alla råd och tips är välkomna!

Tack på förhand!

//Mattias Linder

Satsa på en allroundoptik till d10:an och köp en kompacktkamera som komplement. Många fototillfällen då man inte kan/vill dra på systemkamera. Lycka till/
Niklas

niklas_klinte skrev:
Satsa på en allroundoptik till d10:an och köp en kompacktkamera som komplement. Många fototillfällen då man inte kan/vill dra på systemkamera. Lycka till/
Niklas

Det var ett bra alternativ. Något förslag på en sådan optik? Vilka brännvidder bör den sträcka sig över?

//Mattias

Överväger själv att byta upp till 20D. Med den följer ett 17-85 IS USM. Lagom brännvidd och trevligt i allmänhet. Inget L-glas men i helt annan klass än sigma 18-125 (dock även prismässigt)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar