Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Sydafrikaresa!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej igen!

Har tänkt om och tror att jag ska lägga lite mer pengar!

Köper nog en Nikon D 40X imon med ett 18-55 objektiv samt kompletterar det med Nikon AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED!

Minneskort på 4 gb bör väl räcka?

Vad tror ni om det?

MVH Hampus

Det låter som ett utmärkt paket.

Det enda som kanske inte räcker till(beroende på hur selektiv du är)är minneskortet.
Jag hade nog haft minst 2 st kort så att man inte behöver radera alltför mycket innan man kommer hem.

Hampus3 skrev:
Hej igen!

Köper nog en Nikon D 40X imon med ett 18-55 objektiv samt kompletterar det med Nikon AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED!

Vad tror ni om det?

MVH Hampus

Perfekt. Kan du låna nåns hus så du har ett per objektiv för ibland kan det gå undan och då är det inte kul att ha fel grejer på? Det argumentet är för övrigt ett argument för 18-200VR men 200mm är på gränsen till för kort men smidigt reseobjektiv är det och skymning med alla djuren klarar det.

Hampus3 skrev:
Hej igen!

Vad tror ni om det?

MVH Hampus

Om du har råd så skulle jag satsa på en D80 med 18-70 istället telezoomen du föreslår är dock mkt bra.

Blev ett paket som jag nämnde innan!

Är ivrig nu att komma ut och testa, får den på fredag!

Tack för alla tips

MVH Hampus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar