Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv till Sony a7rII motsvarande 24-70 2.8
- Trådstartare jonas18z
- Start datum
jonas18z
Avslutat medlemskap
24-70/4 som verkar vara det närmaste man kan komma.
http://phillipreeve.net/blog/rolling-review-carl-zeiss-vario-tessar-t-fe-424-70-za/
Verkar inte helt lovande canon 24-70 2.8 ii är ju bra
http://phillipreeve.net/blog/rolling-review-carl-zeiss-vario-tessar-t-fe-424-70-za/
Verkar inte helt lovande canon 24-70 2.8 ii är ju bra
jonas18z
Avslutat medlemskap
Utan adapter blir det inte roligare än så (och Zeiss 24-70/4 är inte ens särskilt bra).
Okej. Jag använder 24-70 väldigt mycket. Får väl dras med någon jäkla adapter.....
Men om jag omformulerar frågan vilka objektiv ska man ha för repotage till a7rII? Vilka är prisvärda?
(sorry att jag verklar helt nollställd men har aldrig använt sony a7serien)
AlexEliasson
Aktiv medlem
Är inte alls speciellt insatt i Sony optik men det ser ut att finnas tre 35or, 2.8, 2.0 och 1.4 och några 50-55or. Kanske köra på 16-35 f4.0 + fast 50 och fast 85. Eller med adapter och något annat märke. Sony kanske släpper något snabbt 24-70 då småningom nu när de ser ut att sno åt sig marknadsandelar.
Hur tror du att a7r2 fungerar för reportage? Blir inte upplösningen lite väl tilltagen? Beror ju helt på vilken typ av reportage du ska fotografera osv.
En annan sak jag tänker på är AF hastighet etc. A7r2 verkar ju i och för sig vara ett riktigt monster så den fixar säkert det mesta utmärkt.
Jag fotar själv inte reportage så rätta mig gärna - frågar av ren nyfikenhet. Sneglar själv mot denna för landskap men väntar på lite tester om hur den leker med nikon optik +adapter.
Hur tror du att a7r2 fungerar för reportage? Blir inte upplösningen lite väl tilltagen? Beror ju helt på vilken typ av reportage du ska fotografera osv.
En annan sak jag tänker på är AF hastighet etc. A7r2 verkar ju i och för sig vara ett riktigt monster så den fixar säkert det mesta utmärkt.
Jag fotar själv inte reportage så rätta mig gärna - frågar av ren nyfikenhet. Sneglar själv mot denna för landskap men väntar på lite tester om hur den leker med nikon optik +adapter.
jonas18z
Avslutat medlemskap
Är inte alls speciellt insatt i Sony optik men det ser ut att finnas tre 35or, 2.8, 2.0 och 1.4 och några 50-55or. Kanske köra på 16-35 f4.0 + fast 50 och fast 85. Eller med adapter och något annat märke. Sony kanske släpper något snabbt 24-70 då småningom nu när de ser ut att sno åt sig marknadsandelar.
Blir mycket intressant att testa denna kamera men optikutbudet verkar inte helt bra. Men det måste väl finns fotografer som äger a7, a7r och a7s och fotograferar repotage och likande?
Vet inte hur den fungerar efter som jag inte testat. Upplösningen nej har mer möjligheter att beskära och går alltid att skala ner, svårare tvärtom. Ser inget större problem med det förutom lite mer utrymme och segare hantering.
Om AF:n så sa den där chefen på sony i dagen dpreviewintervju att DSLR fortfarande är bättre i extremt mörka situationer, så det låter inte lovande. På de tester jag sett så verkar kamera gaffla mer än 5diii men helt omöjligt att avgöra utan att testa. Han sa även att A7serien nästan är i kapp DSLR.
Men intressant det där att man aldrig behöver kalibera optikens AF.
Med 5dIII har oftast problem med mycket motljus, undra om a7rII klarar sig bra på i dessa situationer.