Annons

Objektiv till min D70

Produkter
(logga in för att koppla)

efren

Ny medlem
Hej! har läst runt och sökt i forumet, men blir bara snurrig av att läsa alla svar, ibland bra svar och ibland sämmre om viss objektiv...ska beställa 1 eller 2 nya vilken dag som hälst.

Har kollat på Sigmas 24-70 f/2.8 (nya objektivet med macro) men har även kollat på några fler. men är ute efter nått objektiv med det omfånget och den ljusstyrkan och i den prisklassen. Vad kan ni rekomendera?

Blir jag besviken eller inte om jag köper det?

Mvh Fredde
 
Alla tycker ju olika och har olika krav och det är ju därför åsikterna varierar så mycket i forumet. Jag kan ju vara väldigt nöjd med ett objektiv som någon annan inte alls gillar. Du kommer inte bli klokare på att ställa en sån frågar här i forumet igen.

Du har ju inte ens skrivit vilken kamera objektivet ska sitta på så frågan är ju i princip omöjlig att svara på.

Ha en bra dag!
 
Tamrons 28-75/2,8 (4000 kr på Cyberphoto) är en mycket populär och mycket bra "normalzoom". Vill du ha lite vidvinkligare omfång så finns t ex Sigmas 18-50/2,8 (4800 kr på Cyberphoto).

Jag använder båda två i jobbet (till en D70) och är mycket nöjd med dem!
 
efren skrev:
Hej! har läst runt och sökt i forumet, men blir bara snurrig av att läsa alla svar, ibland bra svar och ibland sämmre om viss objektiv...ska beställa 1 eller 2 nya vilken dag som hälst.

Har kollat på Sigmas 24-70 f/2.8 (nya objektivet med macro) men har även kollat på några fler. men är ute efter nått objektiv med det omfånget och den ljusstyrkan och i den prisklassen. Vad kan ni rekomendera?

Blir jag besviken eller inte om jag köper det?

Mvh Fredde

Jag har 2 stycken Sigma 18-50/2,8 varav det ena är till salu om du är intresserad. Skall du fota macro skall du nog satsa på ett riktigt macro objektiv.
Kolla in mina annonser om du är intresserad.

MVH
Stefan Molin
 
Jädrar vad jag var sur innan morgonkaffet, ha ha. Det står ju klart och tydligt att objektivet ska sitta på en D70. Ber så mycket om ursäkt.

Lycka till!
 
Stefan tyvärr va det lite dyrt, kommer ta sakerna från usa, betydligt billigare. har aldrig fastnat i tullen tidigare så ska väl inte göra det nu heller =) men är väldigt sugen på ett 18-50/2,8 men är även sugen på nått med lite mer tele tex då 24-70/2,8, nån som provat det? är det som man läst på vissa ställen, att den inte focuserar exakt? men som jag förstog så va skärpan bra. Hur är färgerna? om det nu är nån som testat...

Har kollat på tamrons glugg som nämdes tidigare också men har svårt att bestämma mig...gärna fler altenativ så jag får mer att välja på :)

Mvh Fredde
 
Gå in på bilder/sök bilder/sökformuär här på fs. Skriv på raden "utrustning" namnet på de gluggar du är nyfiken på. Kolla och jämför. Själv var jag inne i Scandinavian photobutiken och testade nämnda sigma 24-70. Bra färger och ljusstyrka, men kramp pga. väldigt trög focusring.

MVH
 
Tomas Öberg skrev:
Gå in på bilder/sök bilder/sökformuär här på fs. Skriv på raden "utrustning" namnet på de gluggar du är nyfiken på. Kolla och jämför. Själv var jag inne i Scandinavian photobutiken och testade nämnda sigma 24-70. Bra färger och ljusstyrka, men kramp pga. väldigt trög focusring.

MVH

Tack för tipset!

Men blir ändå inte klok på om jag ska köpa det eller inte...har ett flertal ombejtiv jag har kollat på men inte riktigt fastnat för nått..måste köpa ett så fort som möjligt..ett fast 50mm nikon är klart iaf..men vill ha en vidvinkel och en schysst telezoom också...det är där jag får svårt att bestämma mig...


Mvh Fredde
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.