Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Someethiing

Medlem
Jag funderar på ett nytt objektiv till min Nikon D60. Har haft kameran några år med två objektiv som jag fick med vid köpet, ett 18-55 och ett 55-200.
Jag är amatör och fotar mest för att jag tycker det är roligt och lär mig genom att testa mig fram, jag fotar mest djur/natur men händer att jag fotar andra saker med, vill ha ett allround objektiv.
Kan tycka att 18-55 kan vara för kort ibland om jag vill fota hundsport, och ibland vill jag slippa att byta mellan dessa två objektiv då jag inte kommer så nära med 55-200.

Kan inte så mycket om objektiv men har blivit rekommenderad bland annat två stycken, en från Nikon 18-105 och en från Sigma 17-70.

Är detta något bra? Och vilket är att rekommendera?
Eller finns det andra objektiv att rekommendera?

Skillnaden mellan 55mm och 70mm är inte stor. Så ska det vara någon mening med omfångsbytet så låter 18-105 betydligt bättre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar