Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv till Canons 50D
- Trådstartare Took
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Det låter som om du skulle börja med en kitzoom med närbildsmöjlighet, sen ser och känner du vad du behöver.
Johnny Balubas
Medlem
Jag får väl säga till dig som till alla andra som vill ha ett makro-objektiv - köp ett tamron 90/2.8. Det var det första objektivet jag köpte och det är, i mitt tycke, det absolut bästa jag har.
Förutom att det är ett mycket bra makroobjektiv är det ruskigt bra för porträtt. Det är även bra till landskapsbilder men du får ju naturligtvis klara dig utan zoomens fördelar.
Jag funderade noga innan jag köpte ett fast objektiv men när man fick se resultatet har jag fortsatt på den vägen (dvs fasta gluggar) & har inte ångrat mig hittils.
Har du lust kan du titta in på min profil där en del av bilderna är tagna med just tamrons makro.
Förutom att det är ett mycket bra makroobjektiv är det ruskigt bra för porträtt. Det är även bra till landskapsbilder men du får ju naturligtvis klara dig utan zoomens fördelar.
Jag funderade noga innan jag köpte ett fast objektiv men när man fick se resultatet har jag fortsatt på den vägen (dvs fasta gluggar) & har inte ångrat mig hittils.
Har du lust kan du titta in på min profil där en del av bilderna är tagna med just tamrons makro.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
och då får jag säga, om du verkligen skall köpa ett specialdesignat makro, vilket naturligtvis är bäst på makro, och även ovanligt skarpt och bra i övrigt, men utan den flexibilitet som det verkar som du behöver om du inte har några andra objektiv än, så är frågan vilken brännvidd du skall ha, långt eller kort. Ett 90mm makro motsvarar 144 mm på småbild och inte så lyckat om du bara skall ha ett objektiv, i så fall är nog ett makro runt 50 mm mer vettigt. Vidare så är ALLA makroobjektiv med få undantag topp, alla håller otroligt bra kvalitet, så vilket du väljer spelar nog mindre roll, original, Sigma, Tamron,Tokina, alla är superbra.