Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv till canon 450d

Produkter
(logga in för att koppla)

Bmw_sebbe

Ny medlem
ska köpa en canon 450d och har hört att objektivet man får med inte ska vara av högsta klass. några förslag på objektiv man kan köpa till den? / Bmw_sebbe
 
Objektivet man får med (se bara till att det är 18-55-varianten med IS) är definitivt värt de futtiga hundralappar det kostar. Jag skulle förslå att du börjar med det och plåtar ett tag. Så småningom upptäcker du själv vad det är du saknar -- kanske ett tele eller vidvinkel eller ljusstarkare eller makro eller...
 
Jag har en 450D med kitobjektivet (18-55 med is) och jag är mycket nöjd med det :) Har nu, ett par månader senare insett vad jag vill ha, men 18-55 är ett mycket bra objektiv, det är det verkligen
 
Mitt tips är Canon EF 50mm f/1.8 II ett mycket prisvärt och bra objektiv som är ditt för endast 1000 kr !!/ Micke
 
Mitt tips är Canon EF 50mm f/1.8 II ett mycket prisvärt och bra objektiv som är ditt för endast 1000 kr !!/ Micke

ja om man bor i en sporthall kanske
lite svårt att fota med 50mm hemma
om man vill få med mer än huvudet

50mm är nästan ett måste i väska
kan hitta beg. för runt 500:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.